Avatar billede hansen222 Nybegynder
07. oktober 2015 - 17:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ingen lyd på TV fra HDMI

Hej.

kører med HDMI kabel fra min computer også til TV'et men hvordan får jeg lyden med også??

kører Windows 7 ultimate og grafikkort er AMD Radeon HD 5700 Series.

det underlige er at Windows indikere at der kommer lyd ud af noget realtek audio når jeg går ind under afspilnings enheder, men tror bestemt at den fra grafik kortet hedder "AMD HDMI output" men intet sker selvom den står til standard afspiller.

Håber det gav mening ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2015 - 17:33 #1
har dit tv en phono audio ind?
Jeg kører fra min pc her fra dvi på billedet og over på dvi til tv, men for at få lyden med har jeg monteret minijack stik i lydkort til der hvor højttalere er monteret, og til en audio in på tv.
Avatar billede hansen222 Nybegynder
07. oktober 2015 - 18:01 #2
Min anden computer som også har tilsluttet et på den måde har ingen problemer så det var for at undgå phonokabel hvis det nu kunne lade sig gøre uden
Avatar billede hansen222 Nybegynder
07. oktober 2015 - 18:19 #3
fandt en løsning, downloadede en ATI HDMI driver fa Realteks hjemeside så nu kører det :)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2015 - 18:56 #4
super :-)