Avatar billede Raketnoerd Nybegynder
07. oktober 2015 - 17:31 Der er 4 kommentarer

Hjælp til tilslutning af forstærker

hey alle sammen jeg har fået købt mig en "Blaupunkt GTA 4 Special Mk2" men den skal ikke side i en bil den skal bare side på et værelse så mit spørgsmål er hvordan connector jeg det så det virker ? :)
håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Raketnoerd Nybegynder
07. oktober 2015 - 17:50 #2
hej hvad gør man når man ikke har nogle remote control wire ? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2015 - 19:06 #3
hvis du - når du nu vil autoforstærker med 12V - også har en autoradio, så vil denne typisk have en udgang, der aktiverer forstærker.
citat "Forbind forstærkerens remote-tilslutning med aktiverbar +12 V spændingskilde. På denne måde kan forstærkeren slås til og fra via radiosystemets tænd-/sluk-knap."
men du kan da også slukke for strømforsyningen - så er den død til du tænder for den igen. Bemærk lige, at jeg har valgt en med batteribackup i, så den kan ikke lige slukkes - du skal have en sluk-kontakt beregnet til 12V på positiv fra lader til forstærker.

Altså - hvis du ikke har styr på strøm og kabler - så søg hjælp fra en prof til at opsætte det. Du risikerer, at husstandens brandforsikring ikke dækker hvis du klamper noget sammen, som ikke er efter alle regler.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
14. oktober 2015 - 10:19 #4
du sætter bare plus ledningen på både remote og plus på forstærkeren, problem solved..