Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2015 - 19:29 Der er 5 kommentarer

Optagelse af lyd via. mikrofon

Hej,
Jeg har købt sådan en mikrofon:
http://www.danguitar.dk/product/karsect-wr-15-traadloest-klemme-mikrofon-saet-2137/

Den virker rigtig godt..
Mit problem er, at jeg sagtens kan optage min stemme på en lyd-fil, men jeg vil gerne kunne få min stemme på en video.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2015 - 20:51 #1
Et videokamera hvor mic er tilkoblet. En bærbar (med kamera) med mic koblet på og sat som optage-dims.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
07. oktober 2015 - 22:58 #2
I de fleste redigerings programmer kan du impotere både lyd og billede, og på den måde redigere lyden og filmen sammen.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 08:29 #3
Hej Nyhuusdk
Det har jeg prøvet, men det er bare utrolig svært at sætte lyden ind, sådan den passer med videoen.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
08. oktober 2015 - 09:48 #4
Det jeg selv gør, er at bruge lyden fra videoen og lyden fra filen. og synce på den måde

Det jeg typisk gør er at klappe når begge optager, det giver et stort udsalg der er nemmere at se når man syncer de to sammen.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 14:32 #5
Ok, det tror jeg vil prøve.