Avatar billede avarta Praktikant
08. oktober 2015 - 11:52 Der er 4 kommentarer

Problemer med tilslutning af Dell U2715h til Mac Pro

Hej,

Vi har en Mac Pro (late-2008), som vi rigtig gerne vil have tilsluttet til vores nye Dell U2715h monitor. Mac Pro'en har kun to DVI-udgange og vi har prøvet med hhv. DVI-DP kabel og DVI-HDMI kabel.

Ingen af delene virker. Jeg gætter på, at det har noget med opløsningen at gøre, men er der ikke noget man kan gøre for at få billede frem f.eks. købe en eller anden form for adapter?

Vi er ligeglade med at skærmens opløsning tilpasser sig Mac Pro'ens opløsning - bare vi kan få et billede frem.

Skærmen virker i øvrigt fint med vores spritnye MacBook's, men vi har stadig behov for at kunne åbne den gamle Mac Pro.

På forhånd mange tak!
Avatar billede DellLytter Nybegynder
12. oktober 2015 - 12:15 #1
Hej avarta

Har du brugt en adapter til din nuværende opsætning? Kan du eventuelt teste en anden skærm, for at se om den virker med dit nuværende opsætning? Hvis muligt også gerne check om skærmen virker på andre maskiner, for at udelukke defekter med selve skærmen.

På mange Macbook Pro er der kun Thunderbolt & HDMI tilslutning. Har du prøvet om det fungerer hvis du bruger HDMI til HDMI? Husk også at ændre Input Source på skærmen, så den finder det rette signal.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede avarta Praktikant
20. oktober 2015 - 09:28 #2
Hej Karina,
Mange tak for dit svar. Beklager sent svar grundet ferie.

Vi har ikke brugt en adapter til opsætningen. Vi har forsøgt med hhv. DVI-DP kabel og DVI-HDMI kabel. Ingen af delene virkede.
Vi har testet at kablerne virker med andre skærme og selve skærmen fungerer også upåklageligt, når vi tilslutter den til vores helt nye Macbook Pro's fra 2015.

Det er en Mac Pro (stationær) fra Late-2008, som vi ønsker at få tilsluttet. Denne har kun to DVI-udgange, altså ingen mulighed for HDMI-HDMI tilslutning. Vi har ligeledes husket et skifte input source.

Derfor tror jeg som nævnt, at problemet må have noget at gøre med, at vores gamle Mac Pro ikke kan følge med den nye skærms opløsing, men det undrer mig så, at skærmen ikke retter sig ind efter Mac Pro'ens opløsning.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. oktober 2015 - 10:06 #3
Desværre er der begrænset support for vores skærme på Mac, og vi kan derfor aldrig garantere at de vil fungere sammen.

Siden skærmen virker med andre maskiner, og det kun er på denne der er problemer, kunne det desværre tyde på inkompatibilitet mellem Mac Pro'en og skærmen.

Jeg har desværre ikke flere forslag - beklager

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede avarta Praktikant
20. oktober 2015 - 11:24 #4
Ellers tak for hjælpen !