Avatar billede Mutin Nybegynder
08. oktober 2015 - 15:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke installeres på denne disk. Den valgte disk har en MBR-Partitionstabel

Jeg oplevede i går at farverne på min computer blev mærkelige. Gule og grønne strejer på tværs af skærmen. Jeg genstartede og det forsvandt, men vendte hurtigt tilbage igen. Jeg tror der kom en besked om at skærmdriverne var stoppet med at virke.

Til sidst kunne jeg ikke starte computeren op igen, og når jeg vil geninstallere windows får jeg beskeden i overskriften.

Jeg har prøvet diskpart, men det virkede ikke.

Jeg har også prøvet at slå Ahci og ide til og fra i bios, også uden succes.

Er harddisken kaput eller hvad foregår der?
Avatar billede hrc Mester
08. oktober 2015 - 15:23 #1
Du burde kunne installere uanset MBR eller ej.

Diskpart? Hvorfor dog det? Du har prøvet at starte i beskyttet tilstand, ikke? Her bruges jo kun de generiske drivere, og så burde du ikke se streger. Laver disken self-check når du tænder? Snurrer den? Har du tjekket om skærmkablerne er OK? Har kabelstikkene alle pinde eller er nogle af dem knækket?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2015 - 15:30 #2
Tryk på Avancerede slet disken så den står Uallokeret og tryk så installer
Det er fordi det skal være UEFI  på GPT format
Avatar billede Mutin Nybegynder
08. oktober 2015 - 16:02 #3
Kanon, Poko, det virkede!

Bare send et svar og du får point
Avatar billede Mutin Nybegynder
08. oktober 2015 - 16:06 #4
Nu stoppede den under installationen og sagde følgende"

Det var ikke muligt at angive offline landestandardoplysninger. Fejlkode: 0x80000001
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2015 - 16:26 #5
Du skal så nok starte op igen fra DVD/USB og vælge sprog og tastatur
Avatar billede Mutin Nybegynder
08. oktober 2015 - 16:43 #6
Det hjælper desværre ikke. Farverne er også stadig intakte. Grønne striber  langs skærmen. Er det hardware problem?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2015 - 16:58 #7
Det kunne også ligne et kabel problem Hvis det er en monitor skærm. Ellers driver!
Her et link til Slimdrive hent PDF Filen følg vejledningen.
installer alle driverne. Begynd i bunden med Chipsett driverne
http://web.gratisupload.dk/f/87eddfb5lr
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2015 - 17:56 #8
Jeg har prøvet det samme problem. Gik i Diskhåndtering, slettede HDD og converterede til GPT ved at højreklikke helt ude til venstre.
Det er som poko1 skriver, fordi bundkortet kører med UEFI.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. oktober 2015 - 18:23 #9
I det skærmen laver samme problem som før geninstallering må min vejledning jo have virket ??
Avatar billede Mutin Nybegynder
08. oktober 2015 - 23:00 #10
Det skal lige siges at jeg ikke kan komme ind i windows mere, så kan vist ikke følge den guide, poko.

Det er en stationær der er snak om, og jeg har 2 skærme koblet til. En benQ skærm og så mit tv, og farverne er på begge skærme.. så det kan vel ikke være kablet.

poko din første vejledning virkede, i det jeg kom i gang med installationen, men så kom den fejl jeg skrev, og den kommer hver gang.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 08:25 #11
Har du mulighed for at sætte Harddisken som slave på en anden maskine?
Så prøv at følge denne vejledning!
http://web.gratisupload.dk/f/8n9k2638h9/full
Se om de er fejl på disken. Ps. det er selvfølgelig ikke helt samme Harddiske men til orientering den lille partition i starten skal være der når der køres UEFI.
Hvis der skulle stå RAW- I stedet for NTFS, kan disken måske reddes ved at slette og oprette flere gange til der står NTFS.
Do kan kun oprette GPT på en disk med dette værktøj på en maskine der har et operativsystem som i denne vejledning ellers skal det gøres fra installations medie DVD/USB!
Avatar billede Mutin Nybegynder
09. oktober 2015 - 13:58 #12
Nej det har jeg desværre ikke. Jeg må få en prof til at se på den.

Tak for hjælpen, og du sender bare et svar så du kan få point.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 16:55 #13
Læg selv svar samler ikke :-)
Avatar billede Mutin Nybegynder
09. oktober 2015 - 17:23 #14
Okay, tak igen :)