Avatar billede KristianMP Nybegynder
08. oktober 2015 - 18:35 Der er 3 kommentarer

Computer vil ikke give signal til monitor

Hej alle

For et par dage siden valgte min computer ikke at ville sende noget signal til monitoren. Dette skete efter jeg en aften slukke monitoren som normalt, hvor jeg dagen efter startede computeren som jeg plejer og der så ikke skete noget.

Følgende er blevet testet / afprøvet for at finde en evt. fejl ( har ingen pc speaker )

1. CMOS Clearet, selv batteriet har været ude
2. Prøvet med et andet grafik jeg vidste der virkede
3. Prøvet 2 forskellige monitore, både med hdmi, dvi og vga (via adapter), ( på begge gfx korts)
4. Haft en fungerende psu sat til, samme problem.
5. Haft gfx kortet ude for at kører på onboard grafik, samme problem
6. Gennemprøvet begge mine ram sticks i alle 4 dimm porte på diverser metoder, samme problem.

Umiddelbart kom jeg frem til at bundkortet umiddelbart var kaput, så jeg fik anskaffet mig et nyt, samme problemer opstår så i bund og grund var bundkortet ikke rigtig skyld i noget går jeg ud fra.

Dog efter at have sat det nye bundkort i, og tænde computeren som jeg nu plejer hvor diverse ting spinner op (stadig uden display), testede jeg via en anden computer netværket, hvor jeg kunne få adgang til det normalt delt fra computeren der var problemer med. Så umiddelbart starter computeren helt op til windows (cpu'en virker altås), men der kommer intet display.

Jeg er lige pt. fuldstændig lost over hvad problemet kan være og jeg håber lidt at der er nogle der har nogle ideer til om hvad det kan være der forudsager dette problem

På forhånd mange tak

Kristian Pedersen
Avatar billede buddy45 Juniormester
08. oktober 2015 - 18:56 #1
Jeg har oplevet det samme med Samsung monitors (SA300/SA350).
Bare sort skærm. De skulle have en firmware opdatering - så virkede de igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 19:50 #2
bruger du dvale-tilstand ved nedlukning? Der gemmes så en fil med alle oplysninger til genstart, og den forbliver uændret til næste gang du lukke ned. Hvis det er det, så start pc - og mens den starter op, så træk strømstikket ud. Så dør windows, og maskinen når ikke at gemme dvale-filen. Så kan du sætte strøm til igen (vent lige 10 sekunder) og starte - sandsynligvis vil den gerne i fejlsikret - men bare vælg start normalt. Den burde virke, og have glemt alt om problemer med skærm.
Avatar billede KristianMP Nybegynder
09. oktober 2015 - 09:03 #3
buddy45 -> Ved ikke lige hvordan jeg opdaterer firmwaren på en skærm, men begge skærme jeg har prøvet (HP og en Samsung), havde det samme problem, selvom begge skærme virkede på en anden computer (som også kører med et tilsvarende gfx kort), så umiddelbart kan jeg ikke se det skulle være det.

Claes57 -> jeg har altid slået dvale fra, men prøvede alligevel din løsning da jeg lige nu bare er desperat, hehe. Men det løste desværre heller ikke noget problem.

Lige nu ligger mine tanker på PSU'en, men jeg har dog prøvet en PSU jeg ved der fungerede hvor der heller ingen effekt var.