Avatar billede por1 Juniormester
08. oktober 2015 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win update.

har lige fået et råd vedr. win update, man skal helt lade være med, at bruge, da der for meget snavs ind af den vej.
nogen der hørt det før? for jeg har ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 19:56 #1
det har intet på sig. Det er noget, nogle har oversat fra apple iOS hvor der har været folk der lavede apps uden at bruge de officielle værktøjer. De fik så en gratis version af udviklingsværktøjet fra en snusket kilde, og der var skummelt kode i. Apple er i fuld gang med at rydde op i appstore - tilsvarende har der været tvivlsomme programmer i android - men i win-update er der kun officielle opdateringer til windows/office fra microsoft og så drivere til noget hardware (sendt fra producenterne). Der er ikke andre, der har haft adgang til at udgive programmer den vej.
Avatar billede richardjensen Seniormester
08. oktober 2015 - 19:59 #2
Jeg har hørt 'noget i den retning', - nemlig formodninger om en form for falsk update. Om det er useriøse rygter, ved jeg ikke.
Avatar billede por1 Juniormester
08. oktober 2015 - 20:04 #3
ok, lader spm. stå lidt.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 20:12 #4
I win10 er det muligt (det er faktisk standard) at opdateringer ikke trækkes direkte fra microsoft, men også kan hentes fra lokalt netværk eller fra andre pc'er i området - og det kan jo gå helt galt. Det skal slås fra med det samme, så man kun henter fra microsoft.
Indstillinger / opdatering og sikkerhed / windows update - avancerede indstillinger / vælg hvordan opdateringer leveres. SLÅ DET FRA.'

Men der er pt ingen tegn på, at det er gået galt - det er bare en mulighed vi ikke vil gøre brug af.
Avatar billede tryltryl Juniormester
08. oktober 2015 - 22:09 #5
#4

Opdateringerne er naturligvis underskrevet digitalt af Microsoft. Den forhindring skal først brydes, før det kan gå galt.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2015 - 22:45 #6
Fint, at Microsoft tror på deres system. Men mine opdateringer behøver ikke lige komme forbi nogle servere i Rusland og randstater. Ikke, at jeg ikke tror på Putin og andre gode mennesker derovre, men jeg synes at have hørt noget om arnestedet for hacking og ransomeware. Det behøver mine maskiner ikke blive en del af. Så jeg vil ikke have den mulighed bare for at Microsoft kan spare lidt båndbredde selv.
Avatar billede por1 Juniormester
21. november 2015 - 12:14 #7
så kommer der vist ikke flere kommentarer.
tak for deltagelsen.