Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 10:14 Der er 13 kommentarer

Skema i word

Jeg har oprettet et indtastningsskema i word med afkrydsningsfelter og tekstudfyldningsfelter, selve skemaet er skrivebeskyttet. Mit problem er, at når en medarbejder har udfyldt skemaet og får trykket gem i stedet for gem ikke, gemmes skemaet med alle indtastninger. Hvordan får jeg gemt skemaet automatisk i en ny version?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2015 - 10:22 #1
Er skemaet oprettet som skabelon?
Avatar billede cht22 Professor
09. oktober 2015 - 10:23 #2
Du skal vel bare skrivebeskytte filen og ikke kun skemaet.
Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 10:39 #3
Ja skemaet er en skabelon, men hvis jeg skrivebeskytter skemaet kan medarbejderne vel ikke udfylde felterne?
Avatar billede sky Nybegynder
09. oktober 2015 - 10:52 #4
Jo - de kan bare ikke gemme under samme navn :-)
Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 11:06 #5
Ok så er mit spørgsmål, hvordan beskytter jeg skemaet?
09. oktober 2015 - 11:19 #6
Hvordan får brugerne adgang til dokumentet?

Du skriver at det er gemt som skabelon. Hvis dette er tilfældet bør brugerne få en kopi af skabelonen som et nyt dokument.
Dette sker automatisk, hvis de f.eks. dobeltklikker på skabelonen i Denne computer/Stifinder.
Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 11:23 #7
Brugerne får adgang til dokumentet via et andet program hvor dokumentet er linket til en retningslinje. Når de skal lukke dokumetet, får de muligheden gem eller gem ikke og det er her det går galt.
09. oktober 2015 - 11:54 #8
Det er jeg ikke enig i!

Problemet opstår i forbindelse med at dokumentet åbnes. Brugerne må IKKE åbne skabelonen, de skal have oprettet et nyt dokument baseret på skabelonen.

Hvad mener du med:
"dokumentet er linket til en retningslinje"
09. oktober 2015 - 11:56 #9
En kontrol af begreberne.

Når du vælger 'Gem som', hvad står der så i feltet filtype?
Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:04 #10
Der står Word-skabelon (*dotx)
Avatar billede Gittelub Nybegynder
09. oktober 2015 - 12:38 #11
Jeg tror jeg har fået løst problemet, men du har været til stor hjælp.
09. oktober 2015 - 16:15 #12
Hvad var problemet så, hvis det ikke var i linket til skabelonen?
Avatar billede Gittelub Nybegynder
06. april 2016 - 07:00 #13
Problem løst