Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 19:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Boote ny hard disk ??

Hej

Jeg har en 3-4 år gl. Acer Aspire e1-571 , med en 1 tb hardisk.. og Win 8

Den ville ikke starte og alle de muligheder som jeg har forsøget med de indbyggede rep. programmer har ikke gjort at den vil virke . Fra Acer's support har jeg modtaget 5 cd'r 1 til at boote på 3 Win og en sprog cd.  Fin service fra deres side. men lige lidt hjalp det.. Alle jeg talt med også fra acer's support mente det er min harddisk der er stået af, så jeg har fundet en ny samme fabrikat(Toshiba MQ01ABD100) og en anden Hitachi 250 gb.. Når jeg så vil boote på de 2 nye kommer samme besked frem. Hvis boot op i bios står på "uefi" skal jeg skifte den til "legacy bios" og vise versa.....En anden besked jeg har fået er "Start denne gendannelsesdisk med den ældre BIOS-tilstand"  Den gamle harddisk har jeg opgivet da jeg hver gang den var næsten færdig med den 1 Win cd kom med en besked om at fil 0x2 manglede....

Med de 2 nye kommer jeg ikke engang igennem Boot cd'en...

Skal jeg opgive PC og sende den ind til acer 'der er ikke garanti på den mere" og få den lavet eller ????
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 20:43 #1
Prøv at ændre fil tabellen til GPT i stedet for MBR!
Det kan du ændre på en kørende Pc. hvor du har sat den som slave
dette kræves hvis du vil køre UEFI
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 20:46 #2
Øøøhhh ´jeg er nok ikke lige klar over hvad du mener ....og hvordan jeg skal gøre det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 20:54 #3
Kan du sætte den som slave i en anden PC?
så skal du gå i diskhåndteringen slette disken højre klikke i feltet helt ude til venstre og vælge konverter til GPT
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 21:01 #4
Mener du flytte harddisken fysisk over i en anden pc eller forbinde de 2 pc 'er med et usb kabel?
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 21:02 #5
Jeg kan åbne den i bios ved at trykke f2 inden start ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 21:17 #6
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 22:15 #7
Nej det kan jeg ikke ...men har en harddisk læser forbundet via usb . kan det mon bruges
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 22:27 #8
Ja det er helt nøjagtig samme fremgangsmåde det jeg viste er ved hjælp af USB kabel
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 22:44 #9
når jeg skriver diskmgmt kommer der ikke noget frem ....har win 7
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 22:49 #10
nå nu fandt jeg det billede og program under disk håndtering men
de muligheder jeg har under højre klik er konverter til dynamisk disk som er frem hævet ...og neden under er der konverter til mbr disk men det er sløret og kan ikke klikkes på ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 23:17 #11
Du skal slette disken først prøv det selv om den er GPT
Avatar billede poko1 Ekspert
09. oktober 2015 - 23:24 #12
Har du i boot menager muligheden UEFI Boot?
http://web.gratisupload.dk/f/8lpctnu97i/full
Avatar billede magkat Novice
09. oktober 2015 - 23:32 #13
jeg prøver at kigge på det i morgen eller søndag ....1000 tak for hjælpen indtil videre *S**
Avatar billede magkat Novice
14. oktober 2015 - 16:06 #14
jeg tror desværre nok den må til doktor Acer,,,,tak for forsøget