Avatar billede stjuma Nybegynder
10. oktober 2015 - 16:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Papirkurv.

Hvordan får jeg min Papirkurv på Skrivebordet i Win 10?
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. oktober 2015 - 16:39 #1
Højreklik på skrivebordet
Vælg nederste menupunkt
Klik på nederste menupunkt Temaer
I højre side klik på skrivebords indstillinger.
Så har du den velkendte menu hvor du kan vælge de forskellige systemikoner til skrivebordet.

Jeg sidder ikke med W10 lige nu så jeg håber jeg husker rigtigt.
Avatar billede stjuma Nybegynder
10. oktober 2015 - 16:50 #2
Hej. Jeg glemte at skrive, at jeg bruger Skrivebordet fra Win 8.1 - altså fliserne. Steen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. oktober 2015 - 21:56 #3
Jeg sidder ikke med min W10 lige nu, men i i dette tilfælde burde det være det samme.
Det vil sige du sidder med "Metro brugerfladen"

Hvis det er tilfældet så...

start med at skrive pc-indstillinger, menuen skulle gerne komme allerede når du har skrevet pc-
Du vælger så pc-indstillinger
I menuen til venstre vælger du skærm
Nederst på skærmen står der --- Flere indstillinger ---

Hvis din skærm understøtter de krav som Touch(gætter jeg på), så skulle du kunne aktiverer den menu og derinde finde frem til ikonerne og parpirkurven.

Det er desværre lidt vanskeligt når jeg sidder uden touch og W10.

Men ud fra huskeren burde det være noget i den stil.
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2015 - 23:05 #4
Jeg prøvede selv lige at slå tablet mode (altså Metro) til på min Windows 10, for at se hvordan man gjorde. Jeg har aldrig brugt den før, og kunne søreme ikke finde ud af, at få det papirkurv-ikon frem.

Til gengæld, hvis du slår tablet mode FRA et øjeblik, så du får det traditionelle skrivebord, og finder papirkurven frem der, som jensenjs forklarede, så kan du højreklikke på ikonet og sige "pin to start" (eller noget lignende på dansk), og så er den i metroen, når du skifter tilbage til tablet mode.
Avatar billede stjuma Nybegynder
11. oktober 2015 - 10:22 #5
Når jeg igen er ved min computer, prøver jeg mig frem. Steen.
Avatar billede stjuma Nybegynder
11. oktober 2015 - 10:41 #6
Tak for hjælpen!
Avatar billede stjuma Nybegynder
11. oktober 2015 - 10:43 #7
Tak for hjælpen!
Steen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 11:13 #8
Hej Steen.
Giv hjælperne en chance for at lægge et svar du kan lukke med. Det er ikke pænt at lukke tråden selv uden at spørge om de vil modtage point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 11:15 #9
Proceduren er at bede om svar fra den/dem der har hjulpet dig. Disse svar afkrydses og accepteres, og tråden lukkes.
Avatar billede stjuma Nybegynder
11. oktober 2015 - 11:37 #10
Hej.
Jeg skal lige lære at bruge systemet.
Steen.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 12:37 #11
Sprøgsmålet er så om du når det. En ny version af eksperten skulle være på trapperne hvor det foregår på en helt anden måde. Point systemet det nedlægges og man får en "badge" i stedet for point for den hjælp der gives.
Læs nederst i denne blog:

http://www.eksperten.dk/blog/37
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. oktober 2015 - 21:41 #12
Normalt er det som 220661 skriver.
Men så er det heldigt at jeg ikke samler på point :-)