Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. oktober 2015 - 17:17 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gratis anti-virus ?

Jeg bruger Avast Free ..

Et par af mine venner mener, at Avast Free ikke er det bedste bud, længere ...

Er det sandt ?
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. oktober 2015 - 17:18 #1
Hvad er, evt. bedre ?
Avatar billede overloaded Mester
10. oktober 2015 - 17:30 #2
Skal det være gratis? Her er i hvertfald et billigt program.
http://www.bullguard.com/da/
Avatar billede overloaded Mester
10. oktober 2015 - 17:32 #3
Bruger det selv sammen med Malwarebytes Anti-Malware.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2015 - 18:07 #4
den seneste test jeg læste gav jeg point ud fra, hvad jeg ville have (sikkerhed, få fejlmeldinger, hastighed) og ud fra min skala, så valgte jeg panda. http://www.computerworld.dk/art/234158/test-af-20-antivirus-programmer-her-er-de-bedste-lige-nu
http://download.cnet.com/Panda-Free-Antivirus/3000-2239_4-10914099.html
malwarebytes og adwcleaner bør altid bruges oveni - uanset dit valg.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2015 - 19:47 #5
Gratis er ikke altid det bedste valg, når købeprogrammet er billigt.
For at følge op på claes57, er her et link til Panda pro med Firewall til bare 149 Kr. (norm. 289 Kr.) Det er virkeligt et godt køb.http://e-gear.dk/panda-antivirus-pro-745.html?gclid=CLuW-52gs8gCFRITGwodHeMJ6Q
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2015 - 20:00 #6
Jeg gik selv på Pro i en 3-pak, da det lige passede til behov her. Og så er firewall og viruskontrol i samme pakke, så der er kun en rutine, der sniffer på nettet og tager hastighed.
Avatar billede SolManden Nybegynder
10. oktober 2015 - 20:10 #7
Ifølge forbrugerrådets hjemmeside tænk.dk. Der vidste sidste test de lavede tidligere i år. At avg, avast og avira fik lige mange point, hvis det skulle være et gratis antivirus (de lå alle 3 i bunden af testen).

Vil man så til gengæld, give 0.92øre om dagen det første år. Og 0.75øre om dagen når det skal fornyes. Så skal man vælge Eset Smart Security. Da forbrugerrådet har anmeldt dette program bedst i test de sidste 3 år i træk.

Eset Smart Security Købes Billigt Her:
http://www.ithansen.dk/kob-eset-antivirus/121-eset-smart-security.html

Og man kan også prøve det gratis i 3 måneder:
http://www.ithansen.dk/antivirus/122-gratis-virusprogram-eset-smart-security.html

Ellers har samme sted også både avast og avg og mange andre, som billige købe versioner. Og det er vist licens koder som modtages på e-mail:
http://www.ithansen.dk/5-antivirus
Avatar billede claes57 Ekspert
10. oktober 2015 - 21:24 #8
Forbrugerrådet og så test af it? Er det ikke som at dansk cyklistforbund anmelder motorcykler? Jeg vil hellere gå efter Computerworld test mht it. Men sådan er vi jo så forskellige.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2015 - 21:40 #9
Eset til 321 Kr. det er da ikke billigt.
Her er en test fra Computerworld 16 juni 2015 og her ligger Eset ikke blandt de bedste. En 9ende plads. Hvordan har Forbrugerådet lavet den test? Computerworld har testen fra:
Den uafhængige sikkerhedsorganisation AV-Comparatives, der har specialiseret sig i at se antivirusproducenterne efter i sømmene og teste, om de holder, hvad de lover.
http://www.computerworld.dk/art/234158/test-af-20-antivirus-programmer-her-er-de-bedste-lige-nu
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. oktober 2015 - 22:17 #10
Min erfaring med de mange bud på den bedste er at de skifter måned for måned, og fra testpanel til testpanel.

Så jeg kan kun anbefale at du installerer Malwarebytes og kører det sammen med et af de gratis programmer.

Jeg har hidtil  brugt Microsofts egen sammen med Malwarebytes pro.

Og så lige til en orientering.
Da jeg checkede min maskine med flere AV og security programmer inden jeg valgte at installere AVG, altså da den stadig var sikret med Windows Defender + Malwarebytes Pro.

Ja så kunne ikke et eneste af de andre finde noget galt på mine HDD.

(de blev sat i en dockingstation og checket i alle leder og kanter)

Så jeg vil betegne konstellationen Windows Defender+Manwarebytes og almindelig sund fornuft som den ideelle sikkerhedskombination.

Men nu har jeg så valgt at tage en prøvetur med AVG da jeg måske vil brugen den på min Android tablet senere, selv om det dog er to forskellige systemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 10:35 #11
Billigere bliver det næppe, når man tænker på at det er til 3 enheder man får:
http://www.billigteknik.dk/antivirus/10537-f-secure-internet-security-2015-3-licens-6430012421069.html
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2015 - 11:25 #12
#11
Ja det er billigt men fungerer programmet med windows 10?

"Programmet fungerar med Windows 8, 7, Vista och XP. Det krävs en Internetanslutning för installationen."

Det kræver måske den nye 2016 for at køre F-Secure på windows 10?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 11:35 #13
#12 Ja du har en pointe med dit spørgsmål. Jeg kan hverken be- eller afkræfte dette desværre. Så måske skal man se bort fra mit indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 11:43 #14
I følge dette her https://community.f-secure.com/t5/Security-for-PC/Will-my-F-Secure-security/ta-p/72625 skulle versionerne fra ver. 12.1 og nyere virke med Win 10.
Der står at det er muligt at det forsvinder ved opgraderingen, men skulle kunne geninstalleres igen.
Men da jeg ikke selv har prøvet det, kan jeg jo ikke garantere noget som helst. Så det må man selv vurdere hvad man vil tro på?
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. oktober 2015 - 12:20 #15
Computerworld har link til denne test af gratis programmer:

http://www.computerworld.dk/art/235164/kaempe-test-her-er-programmet-der-bedst-fjerner-malware-fra-din-maskine

Men som 220661 nævner er det et spørgsmål om hvad man vil tro på. Jeg vil dog mene denne test er rimelig velfunderet. AVAST & AVG ligger i toppen. AVG har ved tidligere test også ligget i top. Så skal det være gratis, er det måske værd at overveje en af de to.

Også firewall COMODO(Gratis) kan være et besøg værd. Bruger den selv med stor tilfredshed.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2015 - 12:21 #16
Nå ja kan man klare det med en geninstallation så skulle det vel være i orden? Men alligevel, jeg er ikke tryg ved denne note:
"Note: Make sure that you download the latest version of our product when reinstalling the product on Windows 10."
Så det vil være fint, hvis der er en bruger med erfaring der.

Men har man brug for 3 licenser kan man jo prøve lykken.
Har man kun brug for en, vil jeg mene, at Panda Antivirus Pro 2016 til 149 Kr. med Firewall er en god mulighed. Supleret med Malwarebyte eller Superantispyware.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2015 - 12:29 #17
#15
Ja det kan da godt passe, at Avast gratis hører til de bedste, medens Avast pro ligger dårligt plaseret for købe programmer.

AVG, er det ikke dem, som selv skriver, at de i den gratis version, sælger oplysninger om brugerne videre?
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. oktober 2015 - 12:40 #18
#17
Om AVG sælger oplysninger videre skal jeg ikke kunne sige, jeg bruger ikke selv AVG.
En alternativ mulighed er også et antivirusprogram der hedder HEIMDAL(Gratis i grundopsætningen) Dette program anbefales f.eks af pengeinstitutter. Også CERT er positiv på dette program.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 12:49 #19
#16 Det skal han skrive for helt at få sin ryg fri for problemer.
F-Secure vil jo gerne sælge nye licenser hvis de kan. Så den note vil jeg kalde markedsføring.

Men jeg er da enig i en bruger der har prøvet det ville være fint.

Jeg har ikke købt den endnu selv, og har ikke mulighed for at teste det desværre da jeg er på Win 8.1 som nyeste system.
Prøvede at opgradere på en Win 7 til win 10, men på denne gik det ikke da skærm, grafik kort og cpu ikke var godkendt til systemet. Og den pc jeg her skriver på har det samme grafik kort som den anden pc. Så jeg gider ikke engang bruge tid på at prøve at opgradere for at teste det.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2015 - 12:50 #20
Heimdal er da vist ikke et antivirus prog. men et antimalware prog?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 12:55 #21
Den Heimdahl jeg kender tjekker om dine programmer er i nyeste versioner. Den skanner computeren ved opstart og fortæller hvilke der skal opdateres.

https://heimdalsecurity.com/da/
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 12:56 #22
Åh jo hvis du køber den så skulle den beskytte mod antimalware, men det er ikke den fulde beskyttelse efter min mening.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. oktober 2015 - 13:19 #23
Jeg anvender en 4-trins raket:
#1 Altid adgang via VPN (Koster..)
#2 COMODO Firewall (Gratis..)
#3 HEIMDAL Pro (Koster..)
#4 Windows eget virusprogram.

Jeg føler mig rimelig sikker, men er altid åben for evt. tiltag der kan optimere min sikkerhed.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2015 - 13:23 #24
#22
Du har ret. Den gratis version af Heimdal yder ikke Antimalware beskyttelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2015 - 14:18 #25
#23 Jeg vil tro at Windows Defender til Win 10 og til Win 8.1 stort set er den samme, og derfor vil jeg mene at #4 er der hvor det halter en smule.

Men da du på andre parametre er godt dækket ind, så har det sikkert ikke den store betydning.

Fordelen ved Defender er jo at den sikkert er nemmere at have kørende sammen med den anden beskyttelse du har, da den sandsynligvis ikke trækker de samme resurser som et andet AV program ville gøre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. oktober 2015 - 06:59 #26
T*A*K for jeres MANGE og GODE svar ...

Jeg må lige læse dem, grundigt ..

Og sunde mig ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. oktober 2015 - 07:00 #27
Hov ! - Hvad sker der ?

Jeg skal IKKE have points !!!

Det er da en fejl !
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2015 - 16:25 #28
Velbekomme :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. oktober 2015 - 16:35 #29
Jeg skal IKKE selv have points !

Men jeg vil gerne give, alle, som vil have points.

Der var mange gode råd. T*A*K !

Så send et svar - Alle (andre end mig selv) !
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2015 - 16:42 #30
Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2015 - 20:39 #31
Og jeg samler ikke på point :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. oktober 2015 - 06:58 #32
Andre, som vil have points ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. oktober 2015 - 16:00 #33
Hermed et svar ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 15:36 #34
Bare lidt info. Gratis antivirus programmer beskytter ikke i mod alt - eksempelvis Keylogger.

Hvilke de jo forsøger at forklare på deres hjemmeside ?

Fra Avast hjemmeside :

"Udfør betalinger online og brug netbank. Sikkert.
Beskyt dine brugernavne og adgangskoder mod tyveri"
https://www.avast.com/da-dk/compare-antivirus

Avast FAQ What is the SafeZone.

SafeZone findes ikke i deres gratis udgave. SafeZone beskytter imod Keylogger !
https://www.avast.com/da-dk/faq.php?article=AVKB44

Hvad der står på Avast hjemmeside står også på AVG og Avira's hjemmeside. Det er med gratis antivirus programmer som standart indbo forsikringer, de dækker stort set det samme og har de samme mangler.

Test af Antivirus vil jeg tage med et grant salt, da de ikke fortæller alt om et program.
Det betyder ikke, at jeg ikke tager test alvorlig, men det er ikke den ultimative sandheden der kommer frem i en Test.

Prøv at læse hvad de skriver på deres hjemmeside i stedet.

#15 Jeg kan ikke se de tester for Keylogger i denne test. Eller virus.
http://www.computerworld.dk/fil/136899/1000

Det kan godt være det er en enlig svane. Men nogle sender et program til test - for så at sælge et andet til kunderne.

Qihoo sende et program til test med Bitdefenders antivirus scanner - men det de solgte til kunderne var med deres egen antivirus scanner.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2483498,00.asp
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 15:37 #35
Rettelse :
Prøv at læse hvad de skriver på deres hjemmeside i stedet for.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2015 - 15:43 #36
Qihoo sende et program til test med Bitdefenders antivirus scanner - men det de solgte til kunderne var med deres egen antivirus scanner.

Jeg prøver med et andet link :
https://www.google.dk/search?q=Antivirus+Company+Qihoo+Censured+for+Cheating+in+Lab+Tests&oq=Antivirus+Company+Qihoo+Censured+for+Cheating+in+Lab+Tests&aqs=chrome..69i57j69i61&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 09:18 #37
#12 Kører fint i Windows 10 http://i.imgur.com/6fygkI1.png
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 09:25 #38
#17 AVG antivirus free giver oplysninger vidre !
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/89318/
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 09:38 #39
Avatar billede Hoxfoximper Nybegynder
17. oktober 2015 - 13:02 #40
1. Se og download ikke programmer/porno fra steder/personer du ikke kender.
2. Der er vidoer på youtube hvor du kan se om din computer sender data som den ikke skulle, lær de tricks og brug dem når du føler at der er noget galt.
3. Brug ikke et antivirus program, det sluger dine ram især på telefonen.
4. Brug evt. ccleaner og i tilfælde af at du igen føler at computeren er blevet langsommere eller at dine ting crasher, download et gratis program til at se efter malware(antimalware) og slet lortet når du er færdig.

Brug skyen til at backup dine ting, støvsug computeren og geninstaller dit styresystem hvert 2. år(evt backup en rent styresystem).

Hvis der ikke er nok plads i skyen, brug derfor en harddisk til backup, og er du pro, så har du 2;D og endda en mere ude af huset.

Bruger du en harddisk, så fyld den ikke for meget op, så holder den længere og fjern stikket ikke kør det rundt harddisken.

Er du en selvtægt'er og føler at dem der evt. i fremtiden kunne stjæle dit lort skal have lidt igen, så finder du en måde hvorpå du kan track hele lortet og så tager du handling alt efter behov;D Glem politiet, de vil fortælle dig at du aldrig får den igen og at du skulle have haft en indboforsikring(Believe me).

Så få også en inboforsikring evt. også en ulykkeforsikring og glem forsikringer som sygeforsikring Danmark, der får du ikke det store udbytte fra;D

Peace The Ryge
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
17. oktober 2015 - 16:53 #41
T*A*K (y)