Avatar billede Zogro Nybegynder
10. oktober 2015 - 20:51 Der er 10 kommentarer

Skal have ny skærm, men hvilken ?

Jeg står og gerne vil købe en ny pc skærm, men jeg lidt i tvivl om hvilken en pt...

jeg vil have en med 1-2ms, minimum 27", også ved jeg ikke hvor nødvendigt det er om den er 144hz samt 4k også ?

jeg skal bruge den til gaming, se film osv...

Takker for tiden...
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2015 - 22:55 #1
Det er ikke *nødvendigt* at den er 144 hz, men det er meget lækrere uden tvivl. Dog må jeg advare om, at når du først begynder at spille i 144 hz, er det svært at gå tilbage til 60 - og det stiller jo nogle krav til at opgradere din hardware oftere.

Hvis du sidder ved den i armslængde ved et skrivebord, så er 27" også for stort til 1080p, så der bør du også gå efter 1440p - og så er kravene endnu større.

Men hvad er dit budget? Alle disse ting er luksus og kan skæres væk, så det er ikke til at råde dig overhovedet uden et estimat der.
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2015 - 22:56 #2
Jeg vil dog sige, lad være med at gå efter 4K. Det er for høj PPI til en 27" skærm, og det er ekstremt krævende i spil, så der er ingen grund til det, med mindre du bare vil være meget fremtidssikret.
Avatar billede Zogro Nybegynder
13. oktober 2015 - 20:25 #3
Jeg havde tænkt noget i retning af 2500-3500kr, hvis det kunne lade sig gøre :)
Avatar billede Zogro Nybegynder
13. oktober 2015 - 20:25 #4
jeg har kigget lidt på denne asus skærm, men ved ikke om det er et smart valg eller ej ?

https://www.fcomputer.dk/hardware/monitor/pc/asus/vg278he-27%E2%80%B3-2ms-3d-144hz-full-hd-gamer-sk%C3%A6rm.html
Avatar billede Zogro Nybegynder
13. oktober 2015 - 22:09 #5
Men jeg ved så ikke om jeg måske ikke skulle vælge en 27" med højere opløsning end 1920 x 1080 ?
Avatar billede Slater Ekspert
13. oktober 2015 - 22:24 #6
Ja, jeg vil altså sige, det er en rigtig dårlig idé at købe 27" skærm i 1080p, med mindre du har tænkt dig at sidde meget længere væk fra den, end den sædvanlige armslængde. PPI'en er simpelthen for lav, du kan tydeligt se pixels.

1440p til 27". 24" er det højeste jeg ville købe i 1080p.
Avatar billede Zogro Nybegynder
14. oktober 2015 - 16:13 #7
ja okay, men jeg synes bare når jeg søger at de fleste skærme med 1-2ms 144hz, kun ligger på 1080p, frem for de 1440p, så kommer ms et par stykker op, og HZ går et stykke ned..

nogen skærme at du kan anbefale ?
Avatar billede Zogro Nybegynder
14. oktober 2015 - 16:17 #8
så det er noget i stil med sådan en her du mener :
http://www.edbpriser.dk/skaerm/acer-predator-xg270hu-orange-sort-id-9730046.aspx  ?

men synes ikke lige at det virker til at den kan vægmonteres...
Avatar billede Slater Ekspert
14. oktober 2015 - 18:46 #9
Den er et fint eksempel, ja. Jeg har selv en ASUS PG278Q ROG Swift, men den koster over 5000, og ligesom med Acer'en har jeg desværre ingen anelse om den kan vægmonteres. Det har jeg aldrig haft behov for.
Avatar billede Zogro Nybegynder
14. oktober 2015 - 19:04 #10
Jeg har godt kigget på Asus rog også, men synes lige at den er dyr nok, havde ikke lige regnet med at skulle bruge 5k på en skærm :P

Jeg må prøve at kigge lidt videre og se hvad der dukker op..