Avatar billede KSJ01 Nybegynder
11. oktober 2015 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Switch falder ud

Har funktionelt netværk i dag. WAOO. Icotera 3000 router. kablet forbindelse (50 meter) til switch (GS 105B v2) til tv boks til tv - virker fint. Fra switch har jeg også koblet et AP på. AP'en falder ud efter få minutter, også testet med flere og med sprit nye kabler, - dvs al data kommunikation stopper selvom enheder stadig er på AP's wifi - den virker fint indtil da dog umiddelbart med lav signalstyrke. AP'en virker perfekt over powerline fra router til AP andetsteds i huset med stærk signal og ingen bemærkelsesværdige udfald - her har jeg nu i stedet placeret den fast. Jeg har også skiftet switch hardware men ser præcis samme fejl på den nye hardware. Så tror mere på konflikter et sted i konfigurationerne, men har ramt muren ifht. hvad der kan være galt. Jeg har overvejende apple, men også windows produkter på systemet uden problemer - kun uforklarligt udfald når switch er imellem router og AP. Har noget gode ting at teste eller sandsynlige problemområder jeg skal grave i? Tak.
Avatar billede Henry Novice
11. oktober 2015 - 21:34 #1
Har 1 eller 2 dhcp servere
Avatar billede KSJ01 Nybegynder
12. oktober 2015 - 19:29 #2
Jeg mener kun der er een, i icotera routeren. AP'en er en AP købt som AP og dermed pre-konfigureret og ikke router lavet om til AP. Jeg antager ikke powerline systemet kan generere denne slags dhcp konflikt.
Avatar billede Henry Novice
12. oktober 2015 - 22:24 #3
jeg har også en Icotera CPE 3000, men jeg har min egen router efter den, herfra går mit net til stue og 1.sal hvor jeg har routere kofig som AP

så prøv at sætte en router ind efter icotera
Avatar billede supportsiden Professor
15. oktober 2015 - 03:37 #4
Med Netscan https://www.softperfect.com/products/networkscanner/ kan du se hvilke/hvilken enhed der uddeler DHCP adresser og i øvrig analysere dit netværk.
Jeg kan forstå at du har 2 AP'er på netværket ? De må ikke køre på samme kanal.
Giv alle enheder som er statiske (printer, AP, NAS osv.) faste IP adresser som skal ligge uden for DHCP scopet ellers skal adresserne være reserveret i DHCP.
Avatar billede KSJ01 Nybegynder
20. oktober 2015 - 21:37 #5
Virkede. Tak