Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2015 - 08:42 Der er 7 kommentarer

Gammel harddisk

HEj.

ER der nogen der kan hjælpe mig, jeg har en gammel harddisk fra en Acer travelmate som jeg har gamle ting liggende på, problemet er at den bærbar ikke virker mere, hvordan kan jeg få mine gamle ting ud som ligger på harddisken, harddisken hedder: Seagate 40 GB, jeg har købt en sandberg box til 2.5" som jeg godt kan bruge til mine SATA diske men ikke til denne Seagate, Hvad kan jeg gøre.??

Tak.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. oktober 2015 - 10:56 #2
Jeg har et par 2,5" IDE diske, som kræver mere strøm, end USB porten kan levere. Så sætter jeg denne adapter mellem disken og den anden adapter.
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=1035337
Avatar billede buddy45 Juniormester
12. oktober 2015 - 13:27 #3
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. oktober 2015 - 17:06 #4
Adapteren nævnt i #1 har også strømforsyning, men 2,5" IDE diske har ikke et særskilt strømstik, de forsynes gennem IDE kablet. Derfor den anden adapter, hvis det ikke er nok.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2015 - 10:17 #5
-super finn, jeg havde selv kigget på denne, men når nu du siger jeg kan bruge den, så er det jo bare at prøve, ved du om man kan købe den i en butik eller er det kun online.?
Tudsen tak for dit svar.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2015 - 10:24 #6
HEj finn.

Tak for dit svar, men denne er til SATA og jeg skal bruge en til Seagate, jeg har en adapter til SATA og den virker jo ikke til Seagate. og lige en ting mere, hvad betyder IDE.?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. oktober 2015 - 10:57 #7
Den nævnte adapter passer til både IDE og SATA (Seriel ATA). IDE og PATA (Parallel ATA) er en betegnelse for de ældre harddiske med de brede, flade parallelkabler.
På 2,5" PATA disken er der monteret et ekstra stik, så den passer til Acer Travelmate. Det kan trækkes af, og så er der adgang til et "normalt" PATA stik.