Avatar billede Chonder Juniormester
12. oktober 2015 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at få et mere stabilt internet

Hej Eksperten.

Jeg har fået en Wii U for nylig. Da den ikke har indgang til internet stik bagi, er jeg tvunget til at spille online via det trådløse netværk. Men det er bare ikke super stabilt. For det virker som om at hvis internettet ryger i et splitsekund er det nok til at jeg bliver smidt ud af mit spil...

Jeg ville derfor høre om der var noget jeg kunne gøre for at gøre mit trådløse internet mere stabilt?
Jeg har snakket med en fra "ComputerCity" der fortalte mig at jeg skulle have fat i noget der hedder en "Powerline".
Men i Elgiganten sagde de at jeg skulle have fat i en kraftigere router.

Hvad er jeres tanker/forslag til mit problem?
Avatar billede sonalias Seniormester
12. oktober 2015 - 10:55 #1
Powerline er noget vrøvl, det er bare kablet internet over dit strømstik i væggen (220V stik).
En kraftigere router kan hjælpe ellers må du igang med at undersøge om der er en ledig kanal du ka flytte dit wifi til. Hent programmet / appen Inssider som kan scanne netværk i nærheden og se om ikke der er konflikter med dine naboer?
Evt flytte routeren tættere på din Wii?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2015 - 11:01 #2
placering af Wii U: den skal ikke pakkes ind i en reol/skuffe ting. Den skal stå frit, så wi-fi signal kan nå antenne i boksen.
Tilsvarende placeres router - med fri luft omkring, så antennesignal kan sendes/modtages optimalt.
Avatar billede Chonder Juniormester
12. oktober 2015 - 23:46 #3
Jeg skulle selvfølgelig have inkluderet i beskrivelsen at routeren står neden under og kan ikke flyttes ovenpå hvor wiien står.
Men derudover står wiien frit i rummet.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2015 - 07:24 #4
450kr http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-wpa4220kit-av500-2-port-wifi-powerline-adapter-starter-kit-id-7417251.aspx
Den store sættes i stik ovenpå og skal fange router. Så sættes den lille i stik ved router og kables til den. De to dimser skal så fange hinanden, og du har fuldt signal på øverste etage. ;)
Avatar billede Chonder Juniormester
13. oktober 2015 - 09:23 #5
Så det burde gøre internet-forbindelsen mere stabilt?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2015 - 09:37 #6
Ja, men gem al imballage og pak pænt ud. Så kan du jo returnere efter en uges tid hvis det ikke dir lige hos dig. Hvis du vil returnere det, så har nogle firmaer en returformular på deres hjemmeside som skal udfyldes og du får et nummer og vejledning. Følg vejledningen.
I den bolig jeg har testet i, gav det fuld signalstyrke og bedre hastighed på wifi. Jeg har ikke testet for små udfald (havde intet udstyr til det).
Avatar billede Chonder Juniormester
13. oktober 2015 - 09:52 #7
Okay,tak for det,vender rigtige til dig når jeg ved om det virker :-)