Avatar billede kim1a Ekspert
12. oktober 2015 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betinget formattering

Jeg har aldrig helt formået at knække forståelseskurven for betinget formattering og nu sidder jeg med en udfordring jeg ikke kan regne ud.

Jeg har to ens tabeller. Den ene er aktuelle tal, den anden er budgettal. Jeg ønsker en simpel markering af hvorfor aktuel er større end budget.

Det vil sige at den skal f.eks. farve rød når 06<b6 og så skal jeg kan format-pensle denne ud til at gælde for hele området 06:x117.

Jeg går ind og opretter regel med "brug formel", men uanset om jeg skriver ="if($O$6<$B$6)" eller ="if(O6<B6)" og format-pensler denne, så oprettes samme regel hele vejen, således at for felt r57 er det stadig o6 mod b6 den sammenligner.

Hvad gør jeg galt?
12. oktober 2015 - 12:11 #1
Marker område O6:X117

Indtast følgende formel under den betingede formatering:
=O6<B6

.... og så er du kørende;-)
12. oktober 2015 - 12:14 #2
Problemet med dine egne forslag er, at du indtaster en IF()-funktion. Men den indeholder kun betingelsesdelen, og ikke nogen 'Hvis SAND' og 'Hvis FALSK'-del.

Den har derfor ingen funktion.
Avatar billede kim1a Ekspert
12. oktober 2015 - 12:45 #3
Lækkert, tak - jeg må prøve at forstå det skidt.