Avatar billede Plusevent Nybegynder
12. oktober 2015 - 15:17 Der er 2 kommentarer

Få Excel til at vælge hvilken dataliste den skal bruge

Hej jeg sidder mit et problem i Excel, som jeg håber der er en der kan hjælpe med.

Jeg vil gerne på en eller anden måde have excel til at vælge hviken dataliste den skal bruge.

Jeg har følgende datalister:

1:
Marts
Juni
September
December

2:
Jan
Feb
Mar
Apr
Maj
Jun
Jul
Aug
Sep
Okt
Nov
Dec

Disse lister vil jeg gerne have Excel til at vælge imellem, så alt efter hvad der er tastet, så vises enten liste 1 eller liste 2. Det må gerne være sådan, at når en liste er valgt gentages listerne indtil der man når række 360.

Jeg skal bruge det til at låne regneark, hvor det ikke er helt ligegyldigt hvornår betalingen skal falde, altså om der er 4 eller 12 terminer på et år.

Håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. oktober 2015 - 17:56 #1
Jeg synes det er svært at begribe, hvad det er du vil.

Kan du ikke uploade en fil hvor du konkret forklarer opgaven og giver eksempler på ønskede resultater.

Upload til http://www.gratisupload.dk/
Avatar billede finb Ekspert
13. oktober 2015 - 13:05 #2
du kan finde kvartalerne vha.
=rest(måned(datoen);4)=0
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester