Avatar billede Stougaard Novice
12. oktober 2015 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forkert batteri i bærbar

Min søn troede han havde købt et batteri til sin bærbar hp pavilion dv6. Da han satte batteriet i gik pc i sort og kan ikke starte mere.
Er det noget der kan repareres, sidder der en eller anden sikring eller komponent.
Det skal siges at han havde bestilt batteriet over nettet og det ser uoriginal ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2015 - 20:49 #1
Heller ikke hvis i uden nogen strøm på, holder startknappen nede i ca. 30 sek.
Monter herefter oplader og prøv at tænde.
Avatar billede Stougaard Novice
12. oktober 2015 - 22:30 #2
Nej hjælper ikke kan ikke starte hverken med eller uden batteri
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2015 - 22:41 #3
Hvilken spænding udsender det nye batteri i forhold til det gamle?
Kører det med en højere volt?
Avatar billede Stougaard Novice
13. oktober 2015 - 14:32 #4
Spændingen , det kan jeg ikke se.
Men under alle omstændigheder skal den jo kunne starte uden batteri, når strømforsyning er sat til ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 17:18 #5
Det er jeg nu ikke sikker på.
Hvis det nye batteri kører på en større volt end det gamle gjorde, kan det have brændt komponenter af i strømindgangen. Og så hjælper det ikke at tilslutte en strømforsyning, da spændingen ikke kommer frem til bundkortet.

Der må på batteriet stå hvilken volt det kører, som der gør på det originale batteri.
Amperen er lige meget. Det er volten i dette tilfælde der skader indgangen.
Avatar billede Stougaard Novice
27. oktober 2015 - 20:29 #6
Der kom desværre ikke en løsning