Avatar billede Marling Juniormester
13. oktober 2015 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Min computer starter pludselig op med teksten "går i dvale"

Min computer starter pludselig op med teksten "går i dvale" og der sker intet, den bliver ved med at stå " går i dvale", - hvad gør jeg for at løse dette problem.
Jeg har prøvet at holde F8 nede ved start, herefter F1 for setup, - men her kommer jeg ind i en masse muligheder jeg ikke er på hjemmebane med.
Jeg har opgraderet til Winows 10 for nogen tid siden, - før havde jeg Windows 8,1 og her kunne jeg trykke F8 ved start og komme frem til muligheder bl.a. "start i fejlsikret tilstand".
Lige til lægs spørgsmål:
Kan man nulstille en Windows 8 produktnøgle når man har en computer med Windows 8 der ikke kan åbnes, - så man kan bruge produktnøglen på en anden computer?
Håber meget at I kan hjælpe mig
mh.
Marling Bjerg

ps. Min computer er en lenovo 1500 ThinkPad 32 bit
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2015 - 16:08 #1
når du har brugt win8 til at opgradere til win10, så er win8-licensen i brug der. Typisk har du en OEM-licens (se på mærket), og den hører til maskinen - du kan skifte harddisk på den og indlæse win8 igen (eller win10), men altså ikke flytte til en anden pc.

Du burde stadig have mulighed for at starte i fejlsikret tilstand - du skal ikke trykke F1. F8 burde vise en menu med bla fejlsikret...
Avatar billede kurtba Ekspert
14. oktober 2015 - 00:01 #2
Er du sikker på, at du får slukket den rigtigt? For mig lyder det nærmest som om, at den aldrig kommer ud af dvalen.
Hold tænd sluk tasten nede i 10 sekunder, så skulle den med sikkerhed slukke. Tag strømmen fra den og tag batteriet af. Saml igen og start op, og hvordan ser det så ud?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 00:58 #3
slå al strømstyring fra i bios og OS
Avatar billede Marling Juniormester
12. november 2015 - 11:24 #4
Tak for hjælpen, - alt kører nu perfekt

mvh.
Marling Bjerg
Avatar billede Marling Juniormester
12. december 2015 - 00:59 #5
Tusind tak for hjælpen, - alt virker perfekt nu...
mh.
Marlinh