Avatar billede jepzen Nybegynder
13. oktober 2015 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er pipe.skype.com?

Jeg har lige været inde på min Outlook og tjekke mails.
Jeg er på Windows 8.1 og bruger Google chrome.

Da jeg så slettede en mail, så jeg der kortvarigt nede i venstre hjørne stod "venter på pipe.skype.com".

Hvordan kan det være?

Jeg har slet ikke tændt for Skype og jeg bruger det stort set aldrig.

Normalt står der venter på gateway mesenger, et eller andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2015 - 16:02 #1
microsoft ejer skype, og det er derfor muligt, at de har lavet en tæt integration så man fra outlook kan starte et skype-kald.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2015 - 18:13 #2
prøv at køre en tur med AdwCleaner:

http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede jepzen Nybegynder
16. oktober 2015 - 22:08 #3
Tak for jeres respons. Jeg bruger Adwcleaner regelmæssigt, og den har ikke fundet noget. Det er nok på grund af samarbejde mellem Outlook og Skype. Vil nogen have point, så læg et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2015 - 08:54 #4
En  kørsel med AdwCleaner fjernede ikke den meddelese så?
Du har den stadig?

Springer over med point hvis der ikke er løsning.
Avatar billede jepzen Nybegynder
17. oktober 2015 - 13:20 #5
Ja, den er der stadig. Adwcleaner fandt intet og fjernede intet. Det ser ud til at der ligger en Skype-app på min computer, som den åbenbart er født med. Den ligger på den der app-side, som jeg aldrig bruger, i Windows 8.1. Måske jeg skulle prøve at fjerne denne app, hvis man kan det :) Men jeg vidste faktisk ikke at skype var ejet af Microsoft, så det er jo en stor skysovs, hvilket kan forklare en del. Claes57 læg svar for point. Tak folkens.
Avatar billede jepzen Nybegynder
01. november 2015 - 19:27 #6
Lukker.