Avatar billede empty455 Praktikant
15. oktober 2015 - 10:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formular til bestilling af lommekalender i forening.

Kære Eksperter/Nørder

Jeg har erfaret, at I tidligere har været flinke til at skrive HMTL-koder, som stort set kan copy-pastes til brug for en hjemmeside.

Mine evner udi programmering er meget begrænsede og derfor søger jeg jeres hjælp.

På en hjemmeside for en forening skal folk kunne bestille nogle lommekalendere.

De skal kunne indtaste:

Foreningens interne nummer:

Navnet på foreningen:

Antal kalendere à 37 kr. (skal kunne udfyldes med tal):

Herefter ville det være fedt med en udregning, som herefter beløb i alt (altså angivet antal x med 37 kr.):

To afkrydsningsfelter om forsendelse skal ske med A- eller B-post:

Kalenderne sendes til:

Navn:

Adresse:

Postnr. og by:

Telefon:

Det ville være en stor hjælp, hvis I/en af jer gad at give jer tid til at bidrage til løsningen. For jeg har selv forsøgt - og selvom alt er nemt, når man har lært det - så forekommer det mig alligevel udfordrede.

På forhånd mange tak.

Thomas
Avatar billede Slater Ekspert
15. oktober 2015 - 11:12 #1
Har du styr på, hvad der skal ske når man sender den form? Som regel vil det kræve noget server-side, om det skal sendes i en e-mail, sættes ind i en database, logges eller andet. Men det vil være den del der kræver mest arbejde her (selvom det ikke er noget uoverkommeligt), og formen giver ikke så meget mening uden.
Avatar billede empty455 Praktikant
15. oktober 2015 - 11:25 #2
Altså umiddelbart og særligt henset til mine personlige begrænsninger, så skal det "bare" sendes i en mail. Den efterfølgende behandling vil være manuel...

Er det mere "ladsiggørligt"?
Avatar billede Slater Ekspert
15. oktober 2015 - 11:51 #3
Det er fint ladsiggørligt, men jeg går ud fra, du skal have hjælp med den del også? Så skal vi bare lige vide hvad din server/webhost har af muligheder for server-side kode. PHP, .NET, andet? Ingenting?
Alternativt findes der webservices der kan gøre det, men jeg har ikke lige erfaring med nogen.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
15. oktober 2015 - 11:55 #4
>Herefter ville det være fedt med en udregning, som herefter beløb i alt (altså angivet antal x med 37 kr.):
simpelt javascript(js), men skal også laves server side (asp / php), da js kan være slået fra

>så skal det "bare" sendes i en mail. Den efterfølgende behandling vil være manuel...
>Er det mere "ladsiggørligt"?
tja !!,
1) tilbyder din udbyder CGI mail ??
2) ellers skal brugeren anvende sin egen mail client (outlook, thunderbird, osv), dvs brugeren skal sidde på egen maskine :( og have sat et mail program op

ingen af delene vil jeg anbefale, men derimod anvende noget server mail (asp / php)
Avatar billede empty455 Praktikant
15. oktober 2015 - 15:03 #5
@Viperine

Omkring hjælpen har du helt ret.

Hjemmesiden er oprettet i Joomla 2,5 og webhost: Rackhosting.com

Hvis det afklarer spørgsmålene?

@Ronols

Jeg gætter på at ovenstående også i et vist omfang besvarer dine spørgsmål.

Hvordan ved jeg om javascript er slået fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2015 - 20:02 #6
hvorfor ikke bare lave en formular i google-docs - så får du data ind på et regneark, og kan enkelt ekspedere hver bestilling (og sæt et mærke på de rækker, du har sendt).
Alle vil kunne tilgå siden hvis du giver dem adgang, og du skal ikke bruge andre løsninger. Google er gratis - bare du selv har en google-id/email.
Avatar billede empty455 Praktikant
15. december 2015 - 14:40 #8
lukket