Avatar billede bent-mark Juniormester
15. oktober 2015 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af 4g bredbånd gennem router

Jeg har anskaffet en TP-LPINK TL-MR3420 OG EN D-LINK 4G Adapter men kan ikke få de to til at spille sammen.
Der har ikke været problemer med de to hver for sig men sammen er der ingen forbindelse mellem dem.
Avatar billede Little Helper Seniormester
15. oktober 2015 - 19:51 #1
Gå ind i router opsætning og klik på STATUS i menu.

Kik om router her skriver USB pin navn fra udbyder eller om den bare skriver Identifying...

Gør den det så skal firmware opdateres.

Download firmwaren her

http://www.tp-link.com/en/download/TL-MR3420.html#Firmware

UNZIP den, læg mærke til hvor den ligger, Gå ind i router igen, Under TOOLS opgradere du firmwaren.

Check nu om den finder modem, og så kan du.

HUSK OPGRADER KUN MED RJ45 KABEL og ikke over WIFI.

MVH KF, Ingen Point Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2015 - 19:57 #2
min erfaring med modem til router er, at man først sætter modem på pc - her slår man så pin-kode aktivering fra (det er jo svært at taste på en router). Og man noterer lige data for forbindelsen (ens telefonudbyders opkaldsnummer og id)
Så lukkes ned - modem sættes i router, og man tilgår router og retter evt data, så det passer ens udbyder.
Og så går der lidt tid (ca 1 minut) se på modem og router - de skal have relevant diode tændt, så de snakker sammen (se router) og har forbindelse til nettet (se modem).
Avatar billede bent-mark Juniormester
15. oktober 2015 - 21:45 #3
Hej og tak for indlæggene men dette er allerede gjort men stadig ingen kontakt.
Firmware er opdateret pin koden er slettet og teleudbyder er installeret og urene er sat dags dato og klokkeslt.
Avatar billede Little Helper Seniormester
15. oktober 2015 - 22:18 #4
Kik i Status, genkender den modem eller skriver den Identifyring....

Hvad Firmware version skriver den i Status 3.15 eller 3.16.

Er det modem du har en V2 (kun denne kan køre 4G modellen under kan ikke).

jeg ved firmware resetter til ny indstilling, men tag modem ud, reset router, gå ind i router og vælg Status, mens du er her sæt modem i og vent til den finder det. Efter den finder det kik nederst i status om den skriver op tid og tæller frem i min og sec.
Avatar billede bent-mark Juniormester
16. oktober 2015 - 16:35 #5
Hej
Den vil slet ikke finde modemet trods at modemet har forbndelse med nettet, men jeg tror at der er en fejl og har retunerret skittet og køber en anden model med indbygget sim-kort læser.
Men tak for hjælpen kaffefisk og claes57, jeg tror at det bliver kaffefisk som skal have point, så skriv lige en svar så du kan få dem på kontoen.
TAK
Avatar billede bent-mark Juniormester
28. oktober 2015 - 19:20 #6
Jeg afslutter hermed denne tråd.
Avatar billede bent-mark Juniormester
29. november 2015 - 16:08 #7
Tråden er slut.