Avatar billede janbangm Nybegynder
15. oktober 2015 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gratis?

Jeg har fundet denne side med noget kode som jeg godt kan bruge, men jeg blevet usikker på om det er gratis at bruge. Er der nogle der kan hjælpe mig med at det.
Linket er http://www.cssportal.com/css3-menu-generator/
Avatar billede janbangm Nybegynder
15. oktober 2015 - 20:41 #1
Altså om koden er gratis at bruge på sin hjemmeside
15. oktober 2015 - 21:19 #2
På dit link står der, blandt andet: 'Visually generate a CSS3 menu, this generator will help you design a CSS3 menu for your website'.  Hvis forfatteren ville have betaling ville det have stået.  Det er helt normalt at man deler sådanne kode eksempler med hinande.  Så det må være gratis til brug.
Avatar billede janbangm Nybegynder
15. oktober 2015 - 21:22 #3
Tak skal du have. Smider du lige et svar. Jeg ville bare være helt sikker for ikke at komme galt sted.
15. oktober 2015 - 23:06 #4
Hej,

Bare lige til din orientering:

En hjemmeside, uanset hvor dårlig eller god den er, er faktisk beskyttet af loven om ophavsret, så hvis du kopierer hele siden og bruger koden PÅ DIN side er der tale om tyveri. Om der rent faktisk sker noget i den sag er så tvivlsomt.

(Men hvis du ændrer noget i koden (et komma eksempelvist) er der JURIDISK STRENGT taget tale om "et andet kunstværk (?) ", og så er du dækket. Petitesserne om hvor meget, du må ændre, er en sag for juristerne - . )

Så hvis du tager HELE siden er det faktisk tyveri - du kan risikere at få nogle problemer på den gimmick ...

(Godt råd - download siden - undersøg hvordan siden er lavet og lav noget tilsvarende MED ANDEN kode, så er du sikret.  )

Bare til din orientering !

Kristian
Avatar billede janbangm Nybegynder
16. oktober 2015 - 09:20 #5
Tak skal du have Kristian
17. oktober 2015 - 08:50 #6
Ok, her er det svar du efterlyste.