Avatar billede partyalarm Nybegynder
16. oktober 2015 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forlængelse af USB Hub

Hej alle!

Jeg brug for at kunne anvende 3 usb webcams op til 40 meter fra hvor de er opstillet. For at løse problemstilling har jeg fejlslagende gjort følgende:
3 x USB webcam -> USB 3.0 Hub -> USB to Ethernet (isat Host port) -> Ethernet cable 5e -> Ethernet to USB -> USB cable to computer

Overstående konfiguration virker ikke. Hvad kan dette skyldes? Kan det virke hvis jeg anvender et crossover ethernet kabel? Eller skal jeg til at investere i en "USB over IP" eller løsninger som denne: https://www.av-cables.dk/usb-extender/high-quality-usb-extender-hub-4-vejs-50-m.html?

Enhederne som jeg har prøvet med p.t. er:
Webcam: http://www.logitech.com/da-dk/product/webcam-c930e-business
USB hub: https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/usb-hub-3-0-4-vejs-sort-3.html
USB to Ethernet: http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/TP-Link-UE300-2518088.html

Håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2015 - 13:28 #1
mit gæt er, at pc ikke kan genkende hub på den afstand. Typisk skal hub sidde meget tæt på pc - snak med av-cables - du vil gerne have den dyre hub på prøve, og returnere den efter ca 10 dage hvis du ikke får den til at virke. Selvfølgelig pakker du den pænt ud, så emballage er i god stand til evt returnering. Og få evt av-cables til at levere et lan-kabel på 45m (det kan nok ikke returneres, da det er tilpasset dig).
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 00:43 #2
på den afstand bør du køre ethernet.
men det er lidt af en jungle..
Avatar billede partyalarm Nybegynder
17. oktober 2015 - 09:04 #3
Jeg anvender allerede ethernet til 99% af distancen. Spørgsmålet går lidt på om der er forskel på at bruge en 2 x USB to Ethernet adapters og en USB extender. Jeg har lidt mistanke om at en USB to Ethernet adapter skal isættes en host (som f.eks. en pc) for at virke.
Avatar billede partyalarm Nybegynder
13. april 2016 - 08:51 #4
Jeg endte med at køre ethernet