Avatar billede brasso Forsker
17. oktober 2015 - 18:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Win 10 opdatering melder ikke klar??

Hej
På min brors PC har vi sagt ja til at modtage gratis opdatering til Windows 10, fra Windows 8.1. Når vi går ind på ikonet på arbejdslinjen står der at Windows 10 er reserveret, og der bliver givet besked når den er klar.
Vi har tjekket Windows update og der ligger ikke noget. Så vidt jeg kan se er opgraderingen ikke downloaded endnu.
Er det ikke snart på tide at den melder klar til download? Min søn og jeg har reserveret opdateringen omkring samme tid som min bror, og vi har begge fået besked og opdateret uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2015 - 18:59 #1
der kan være en enkelt driver, der ikke kan køre i win10, og så bliver opdateringen ved med ikke at komme længere. Hos mig var det en gammel bluetooth dims, som jeg faktisk ikke brugte.
Hent installationsmedie hos microsoft (til dvd eller usb-stick)
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/media-creation-tool-install
Første gang skal I køre det som en opgradering (alle data og programmer bevares). Derefter kendes pc hos microsoft, og der kan laves en ren installation (fx ved virusangreb). Der skal bare køres samme dvd/usb, som blev lavet i første omgang.
Avatar billede brasso Forsker
17. oktober 2015 - 20:13 #2
Det er ikke installationen der stopper. Som det ser ud er Windows 10 ikke downloaded endnu.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2015 - 20:17 #3
Hvis du har det hvide Windows ikon i højre hjørne så  Kig om Stifinder har en mappe
$Windows.~BT der ser ud som på billedet hvis den fylder Ca. 3,9 GB. er den klar

http://gratisupload.dk/f/8t2q7jw8l0/
Avatar billede poko1 Ekspert
17. oktober 2015 - 20:21 #4
Eller
Prøv at downloade denne PDF Vejledning der er link til både 32/64 Bit og hvordan du gemmer på USB eller DVD samt hvordan du opgraderer!
http://gratisupload.dk/f/8ssj4bgmb9/
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2015 - 20:29 #5
Den er ikke hentet hvis Windows ved, at der er et problem med en enkelt driver eller et program, der kke kan køre i win10. Og til det bliver rettet, så kommer opgraderingen ikke. Derfor har du muligheden for at hente og opgradere selv - men der er så typisk en eller to ting, du selv skal rette i dit setup på maskinen før alt virker. Og hvis det er gammelt hardware uden driver, så må du skifte det ud. Men efter opgraderingen kan du jo se, hvad der ikke virker, og tage stilling til det. Microsoft vil bare ikke tage beslutningen på dine vegne (de er fra USA, og panikker over risiko for sagsanlæg).
Avatar billede brasso Forsker
17. oktober 2015 - 20:30 #6
Poko1! Jeg tjekker lige i løbet af ugen, når jeg er i nærheden af maskinen igen.
Avatar billede brasso Forsker
19. oktober 2015 - 14:31 #7
poko1 mappen er der og fylder ca. 5,9 GB, og indeholder 17032 filer i 3593 mapper, ifølge egenskaber. Mappen er oprettet 04-08 2015, og der er en setup.exe fil i den.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. oktober 2015 - 15:50 #8
Ok min var på knap 4 GB og der var ingen problemer med at opdatere direkte der kom en melding da den var færdig om at jeg skulle gen installere nogle programmer og en liste med et par der ikke kunne men det er sikkert individuelt:
Avatar billede brasso Forsker
19. oktober 2015 - 16:42 #9
Ok! Så gør jeg forsøget en af de nærmeste dage.
Avatar billede brasso Forsker
21. oktober 2015 - 17:33 #10
Har nu forsøgt at køre setup.exe, men der kommer en fejlbesked.

"En krævet installationsfil boot.wim blev ikke fundet kontroller at installations mediet er gyldig og genstart installationen. Fejlkode 0x80070002"

Og så kan jeg kun lukke installations vinduet.
Avatar billede brasso Forsker
21. oktober 2015 - 17:50 #11
Fandt denne vejledning: http://superuser.com/questions/949329/windows-10-pro-upgrade-missing-boot-wim-file
Så nu prøver jeg, så må se hvordan det går.
Avatar billede brasso Forsker
09. november 2015 - 07:02 #12
Vejledningen i #11 løste problemet. Efter at have rettet i registry og genstartet maskinen, kom Windows update med besked om at Windows 10 var klar til at downloade. Efter download kørte installationen og Ca. 1 1/2 time senere kørte det hele. Det eneste jeg måtte installere efterfølgende var Zonealarm Antivirus i en Win 10 udgave, og så tjekkede jeg lige om Slimdrivers kunne finde nye drivers til noget af hardwaren. Det eneste der var, var en ny driver til Nvidia grafikkort et. Alt kører nu perfekt. Er der en der lægger et svar så tråden her kan lukkes?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2015 - 09:48 #13
Samler ikke point!
Avatar billede brasso Forsker
23. november 2015 - 20:27 #14
Da der åbenbart ikke er nogen der vil lægge et svar, gør jeg det selv, så tråden kan lukkes.