Avatar billede danholt Nybegynder
20. oktober 2015 - 18:59 Der er 6 kommentarer

Nedgrader internet explore 11

Hej Eksperten!

Jeg er i den uheldige situation at jeg har installeret windows 10 på min computer hvilket jeg aldrig skulle ha gjort!

Jeg har et par sider hvor jeg igennem arbejdet skal ind på en server hvor den kun understøtter internet explore 9 og 10 hver gang jeg prøver på en pc med explore 11 eller deres nye "Microsoft EDGE" melder den certifikat fejl og jeg kan IKKE tilgå hjemmesiden. Problemet er også at siden jeg skal tilgå skal bruge internet explore og ikke chrome osv da siden kan se hvilken browser man bruger og så går ind og spærre.

Håber i kan forstå mit problem og hjælpe mig.

Jeg har prøvet at afinstallere explore på min pc og forsøge at hente explore 10 men kan ikke finde den nogle steder og når jeg ser på microsofts hjemmeside siger den at jeg allerede har den nyeste browser. det eneste jeg kan finde er explore 7 men der understøttes windows 10 ikke så den vil ikke installere.

På forhånd tak mvh Daniel
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2015 - 19:09 #1
udover at skifte job - arbejdsgiver stiller jo urimelige krav til din pc - så lav en virtuel pc og kør deres gamle ubrugelige kode der.
https://www.virtualbox.org/
så kan du lave en 'god gammel usikker xp eller win7' der, og tilgå firmaet. Du skal bare lige have en cd og en licens - men det har din klaphat af ubrugelig arbejdsgiver vel stillet til rådighed.

Men hvis du nu vil please arbejdsgiver, så har du faktisk mulighed for at gå tilbage til din gamle windows - se i stifinder. Ligger der en c:\windows.old mappe, så kan du nedgradere.
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. oktober 2015 - 19:19 #2
Prøv at føje sitet til Pålidelige websteder og/eller Indstillinger for Kompatibilitetsvisning. Hvis det er en pc på et domæne kan administrator aktivere noget i IE der hedder Enterprise mode.

Here are the links for IE10 stand alone installers for Windows 7:
32 bit: http://download.microsoft.com/download/8/A/C/8AC7C482-BC74-492E-B978-7ED04900CEDE/IE10-Windows6.1-x86-en-us.exe

64 bit: http://download.microsoft.com/download/C/E/0/CE0AB8AE-E6B7-43F7-9290-F8EB0EA54FB5/IE10-Windows6.1-x64-en-us.exe
Avatar billede danholt Nybegynder
20. oktober 2015 - 19:31 #3
Tak for filen buddy45

Windows skriver dog at jeg allerede har denne version installeret hvilket jeg ikke lige kan forstå.. hvor kan jeg afinstallere explore? jeg har set under programmer og der kan jeg ikke finde det.

claes57

Tak for de pæne ord!
Avatar billede danholt Nybegynder
20. oktober 2015 - 19:44 #4
Jeg har forresten prøvet at indstille til Explorer til pålidelige sider og kombitalitetsvisning uden held.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. oktober 2015 - 06:22 #5
Har du prøvet at åbne "gammel" browser ved at klikke på de tre prikker ... oppe til højre på skærmen?
Her kan du åbne Internet Explorer.
Avatar billede buddy45 Juniormester
21. oktober 2015 - 17:02 #6
For at fjerne Internet Explorer 11 fra Windows 10 skal du ind i Fjer eller Rediger et program (tilføj/fjern). Herefter 'Slå windows-funktioner til eller fra'. Her kan du fjerne IE 11.