Avatar billede SHBendixen Nybegynder
22. oktober 2015 - 11:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Program - tag billede og print

Hej eksperter.

Kan I hjælpe med med et lille program. Det skal ikke være særlig kompliceret, men derimod brugervenligt. Det eneste det skal kunne er, at optage et foto og udskrive det. Der er naturligvis mange programmer der kan det, men jeg søger et, hvor, når man ser livebilledet fra et tilkoblet web-kamera på skærmen tager et billede, med at klikke på en knap og på en anden knap placeret samme sted klikke på den og så udskrives billedet.

Det er meget simpelt funkioner, og jeg har prøvet med standartprogrammer, som gemmer billederne i en mappe, hvorfra man så udskriver dem. Det er for kompliceret.

Hvis kun print er en mulighed, så er det også fint.

Jeg ved godt, "at mod dumhed kæmper selv guderne", men mine brugere vil gerne have en sådan løsning.... Meget andet er forsøgt....

Mvh Søren Bendixen.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. oktober 2015 - 15:05 #1
Kunne det være via det indbyggede kamera i en PC?
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
23. oktober 2015 - 06:46 #2
Ja, det kunne det godt, men vi har et eksternt webkamera, som vi gerne vil bruge, idet det indbyggede kamera vender den forkerte vej :-)
Avatar billede SHBendixen Nybegynder
23. oktober 2015 - 08:46 #3
Applikationen Webcam Print fundet tilfredsstillende, og vil blive brugt.