Avatar billede jensen363 Forsker
27. oktober 2015 - 16:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genskab historik ud fra LogData

Ultimo året kender jeg resultatet af samtlige årets hændelser,

Indhold af source :
ID    Dato    Resultat
100  01-01  *
100  01-02  *
100  01-03  E
100  01-04  E
100  01-05  *

Ovenstående illustrerer, at ID 100 I perioden fra 1 - 5 januar sluttede året med at have status '*' den 1, 2 og 5 januar.

Reelt startede året med at alle 5 dage havde '*' i status kode, 'E' er kommet til i løbet af året, hvilket jeg kan se i min log

ID  H_Dato  F_Dato  T_Dato  Status
100  31-07  01-03  01-04  1

Den 31-07 indtræffer hændelsen, som ændrer status for de 2 dage

1 = +E
2 = -E
3 = +?
4 = -?
o.s.v.

Jeg skal nu på et givent tidspunkt af året kunne genskabe hvorledes min source så ud før / efter diverse hændelser indtraf.

Nogen som kan hjælpe ???
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2015 - 10:55 #1
Hej Jensen

1= +E: * -> E
2= -E: E -> *

Er det sådan det skal forstås - eller?
Avatar billede jensen363 Forsker
28. oktober 2015 - 11:10 #2
I princippet ja ...

I praksis vil een hændelse efterfølges af en anden hændelse, dvs. status 2 vil fjerne E en ny hændelse vil så indsætte den nye værdi.

Jeg ved ikke om det er værd at forsøge denne øvelse I Access ... for at genskrive historikken på 40.000 unikke ID, hver med 365 dage hvor en status er ændret I løbet af et kalenderår med et sted imellem 250 - 300.000 hændelser
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2015 - 11:58 #3
Ok - er der "kun" tale om tabellerne source og log?

Hvad er formålet?
Hvordan kunne inddata til genskabelsen se ud?
Avatar billede jensen363 Forsker
28. oktober 2015 - 12:08 #4
Der er en source table med

ID
ÅR/SÆSON
DATO
RESULT

ID er der så lige 40.000 af, og fælles for dem alle er at de har 365 rækker pr. ÅR/SÆSON.

Jeg ser p.t. source/resultat som det sluttede, men vil gerne se del resultater på udvalgte datoer I løbet af ÅR/SÆSON

Dvs. pr. 31/1, 28/2, 31/3 .....

Der er ikke nogen transaktioner jeg kan summerer ( til og med ) jeg skal regne baglæns I forhold til hvilke hændelser der ikke er indtruffet ved hjælp af Logfilen
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2015 - 12:30 #5
Tror du det er muligt at konstruere en mini-model, der kan illustrere situationen og så gøre forståelsen lettere?

Så havde jeg en chance for måske at kunne konstruere et forslag til en løsning.
Avatar billede jensen363 Forsker
21. oktober 2016 - 11:55 #6
Ikke mere aktuel