Avatar billede bdef Novice
28. oktober 2015 - 08:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Disk valg til Virtuel Maskine(r)

I forbindelse med mit job, skal jeg til at "lege" med virtuelle maskiner basseret på Windows Server 2012R2 - Der er styr på licenserne og intet her er ulovligt.

Jeg har fået noget hardware, såvel som købt lidt, til formålet. Min oprindelige tanke var at bruge en fysisk harddisk (Jeg har adgang til en stribe gamle Raptor diske) til hver instans, men nu har jeg fået en SSD til projektet også. Spørgsmålet er så bare hvad i derude vil anbefale:

1) Host OS på SSD og en Raptor Disk til hver guest.
2) Ligge det hele på SSD'en
3) Noget andet?

Jeg regner med 40 Gb er nok til hver guest. Raptorne er på 160 Gb og SSD'en er på 240 Gb. Hovedformålet er at jeg får noget erfaring med virtuelle maskiner, før vi tager skridtet i produktion :-)
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
18. november 2015 - 15:03 #1
Din SSD er den hurtigste til random R/W. Perfekt til virtuelle maskiner.
Så jeg ville smide de virtuelle maskiner på din SSD og bruge Raptor diskende til Host OS.

For max performance:
- BIOS, Sæt Power Options til MAX Performance.
- BIOS, Luk for hyper threading.
    (Kommer lidt an på hvad de virtuelle maskiner skal lave)

- HOST OS, Sæt Power Option til MAX Performance.
- VM, sæt fixed size på de virtuelle diske.
Avatar billede bdef Novice
06. december 2015 - 21:58 #2
SSD'en har host og primære VMer.
Raptor'en bruges til to sekundære VM'er.

Tak for det gode råd.