Avatar billede Kasphans Nybegynder
28. oktober 2015 - 18:07 Der er 3 kommentarer

Toftshop - herretøj

Hej Eksperter. Jeg har fået til opgave at komme med forslag til http://www.toftshop.dk/ design.
Jeg synes efterhånden vi er nået langt, men har i nogle forslag der bare ikke må mangle på en modetøjsbutik?
Avatar billede cami8172 Nybegynder
28. oktober 2015 - 18:42 #1
Er det meningen at der ikke er noget under nyheder og accerories endnu? :) Men ellers super flot og enkelt design, meget overskuende :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2015 - 21:00 #2
Pænt og overskueligt, der er dog lige nogen ting jeg ville nævne man bør forbedre.

Toppen står på en retina skærm meget grynet, det er altså logoet Toft suits men og også fri fragt billedet bliver uskarpt.
Om os & vilkår får meget fokus, det er normalt der man ville kigge efter et logo, men det har I valgt at sætte ned i stor størrelse midt på siden, det tager meget plads, hvilket ihvertfald på mindre skærme er synd.

Forsiden, her bliver teksterne i bunden af siden meget lange og ulæselige, kan godt lide kolonne opdelingen med billederne ovenfor, måske skulle man prøve at placere de tre gange tekst i tre kolonner istedet og få dem kortet ned så de var mere præcise og lige lange.

Siden prøver lidt at være responsiv, men det fungere ikke rigtig, det lader til at tingene "bare" folder under hinanden, logoet bliver godt nok mindre, men der mangler ihvertfald nogen tanker på det område.

På undersiderne virker breadcrum malplaceret centreret under billedet, jeg ville nok venstre stille det.
Jeres beskrivelse af den kategori man er på virker heller ikke helt entuitiv at man skal folde ind og ud på denne lille pil, men ikke rigtig noget om hvorfor der skal være den lange beskrivelse til fx. poloer.
Det tager lidt fokus væk fra det vigtige som er produkterne, så jeg ville flytte denne beskrivelse, for mig at se er den ikke vigtig og derved ikke en ting der skal ligge øverst og være i fokus.
Men ellers er produktoversigterne meget fine, med god luft, fin hover effekt til at give mere info og alt det der, samt venstremenu, den kunne man vælge at den scrollede med ned eller var fixed positioneret, så den ikke forsvandt ud af billedet.

Menuen er meget fin og enkel, men bliver meget uoverskuelig når man præsenterer næsten 60 forskellige mærke lige op og ned af hinanden, tror I skal se om man kunne finde på noget mere overskueligt her.
Produkt menuen er mere overskuelig, men så har I en masse blankt plads, som I vælger at placere et tilbud i, det virker altså også underligt for mig.
Hvorfor ligger menuen i footeren igen, det virker underligt, især fordi det ikke folder ud dernede og ikke er til meget hjælp rigtig, den ville jeg helt klart fjerne.

Det lyder måske lidt negativt, men synes det er nogen underlige visninger om I så vil tage dem som fejl eller ej, men synes ikke det er helt brugervenligt ihvertfald.
Avatar billede PureStyle Praktikant
30. oktober 2015 - 14:16 #3
Superflot og indbydende site. Dog synes jeg, at der er meget tekst med små skrifttyper på forsiden og under "Om os". Det virker uoverskueligt, og afholder kunderne i at læse teksten.

Desuden ville jeg gerne, hvis der var en før og nu pris på produkterne, som er på udsalg. Jeg kan godt se, at den procentvise besparelse er nævnt, men det virker bedre at før-prisen bliver "serveret" for kunden, så man ikke skal i gang med hovedregning !!!. Psykologisk virker det også mere salgsfremmende, når kunden sort på hvidt kan se, hvor meget varen HAR kostet.

Held og lykke med projektet.

Birgitte
www.purestyle.dk