Avatar billede bluewest8 Nybegynder
29. oktober 2015 - 16:11 Der er 4 kommentarer

Office 365 på flere computere

Jeg har et spørgsmål omkring Office 365, før jeg erhverver mig pakken.

Jeg er den ansvarlige for computere og IT i en lille virksomhed, og har fået til opgave at opgradere computere. Samtidig ville jeg også opdatere Office pakken, så alle computere har den samme.
Det drejer sig dog kun om 4 computere.

Kan jeg købe én Office 365 Small Business pakke og installere på alle 4 computere, som vi så kan bruge samtidig??
Vi har ikke planer om at bruge cloud'en, og ingen af de ansatte har brug for at have adgang til mails eller filer, når de ikke er på arbejde. Vi har egen Exchange server, som det er planen at vi fortsætter med.

Jeg håber at jeg kunne gøre mig forståelig. Lad mig endelig vide hvis der er brug for yderligere information.
Avatar billede supportsiden Professor
30. oktober 2015 - 23:59 #1
Jeg vil ikke sige at det ikke kan lade sig gøre men du skal have en licens pr. navngivet bruger.
Og så smid den Exchange server i havet og flyt det hele til O365 !
02. november 2015 - 11:27 #2
Hej
Jeg vil også anbefale jer at tjekke op på de værktøjer der følger med i "skyen" (SharePoint Online). Når I nu alligevel vil købe O365 så kan det godt betale sig at kigge efter.

Eks. hvis I bruger et projekt-værktøj til mindre projekter, så kan opgavelisten på SharePoint Online bruges i stedet for.

Der følger en hel del værktøjer med - hvis i allerede bruger de værktøjer, kan I spare penge på licenser til andre programmer.

Alt efter hvilken office-pakke I "kommer fra" vil jeg foreslå  at AddIns mv. testes om de virker. Hvis i f.eks. bruger Access med Access Runtime og I vil bruge Access 2016 skal den konverteres til at bruge AccessApp (Access i skyen) da Access Runtime er gået ud.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede bluewest8 Nybegynder
25. november 2015 - 21:52 #3
Da jeg ikke fik et konkret svar på mit spørgsmål, sprang jeg ud i det og har nu installeret Office 365 Business på flere af computerne på arbejdet.
Jeg har ikke oplevet problemer, og det virker upåklageligt.

Og nej, vi flytter ikke noget i skyen og exchange serveren ryger ikke i havet.
26. november 2015 - 09:34 #4
Hej Bulewest8
Jeg syntes svaret fra Supportsiden var ret konkret: du skal have en licens pr. bruger.

Det kan sagtens lade sig gøre at bruge licensen på flere enheder der bruges af forskellige personer, det udløser "bare" en bøde hvis licenskontrollen kommer forbi :-)

Hvis I ikke vil bruge værktøjerne i skyen, hvorfor køber i så ikke licenser til PC?? Jeg har læst at det er billigere i det lange løb.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT