Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2015 - 20:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail - problematikker

Jeg har observeret at jeg ingen mails har modtaget de sidste par dage, hvilket ikke er sket i evigheder.

Nu har jeg så testet følgende:

1) Sende en mail til mig selv fra en anden mail-account - den modtager jeg ikke.

2) At sende en mail til en anden mail-account - den når frem næsten øjeblikkeligt.

Men hvad pokker kan jeg stille op mht at modtage mails igen ??

Jeg får ingen fejlmeddelelser nogen steder, så jeg er ret lost.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede mjansen Seniormester
29. oktober 2015 - 20:22 #1
er det en windows email adresse eller bruger du bare windows live mail til at læse dine email ?
Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2015 - 20:29 #2
#1>
Det er en mail-adresse jeg har via TDC.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2015 - 20:58 #3
Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2015 - 21:12 #4
#3>
Har prøvet at sætte op efter de anvisninger i dit link, og det er status quo.

Jeg kan stadig sende udgående mails, men ikke modtage mails, så jeg er lige vidt, men så er den løsning da afprøvet.

Håber der er flere gode forslag, for det er da pænt irriterende, at være afskåret fra omverdenen :-(

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2015 - 21:43 #5
Systemgendannelse til før problem opstod, er det afprøvet?
Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2015 - 21:56 #6
Jeps, systemgendannelse fra før problemet opstod er afprøvet, uden effekt desværre.. :-(
Avatar billede daphne Novice
29. oktober 2015 - 22:02 #7
Nu lader det til at virke. Har slettet en del mails.. MEN-MEN jeg har ikke fået mails fra den 26. og til og med i eftermiddags.

Har prøvet at logge ind på Mit TDC, men der har jeg kun én mail nemlig én herfra med et svar på mit indlæg, Hvor pokker er alle de andre mails blevet af ?? :O
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2015 - 22:17 #8
godt spørgsmål. Gemmer serveren på mails, så mailbakken der kan være fuld?
Avatar billede daphne Novice
30. oktober 2015 - 15:19 #9
#8>
Ja, jeg er en skovl. Mailbakken var fuld. Lidt pinligt, men har så ikke modtaget nogen besked om det.

Har haft fat i nakken på TDC idag, og de udestående mails er forsvundet ud i Cyberspace. Men nu kan jeg da i det mindste modtage mails igen, og så må jeg være lidt mere obs på dette fænomén fremover.

Læg venligst et svar i denne tråd, så jeg kan få afsluttet denne.

Mange tak for hjælpen. Fik da afprøvet nogen forskellige ting, og fik også opklaret mysteriet.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2015 - 16:06 #10
Tænkte nok dette var problemet :-)
Jeg bruger selv Thunderbird til at hente mail, og i den mener jeg grænsen ligger på 2 gb for mapperne. Programmet foreslår dog jævnligt at jeg skal køre optimering på mapperne for at rydde ud i filer der kan undværes. Hvad den fjerner ved jeg dog ikke. Har sat programmet til at slette papirkurv når jeg lukker ned :-)
Avatar billede daphne Novice
30. oktober 2015 - 16:18 #11
Det lyder også som nogen gode fif, som jeg måske også bør få kigget på ved lejlighed.

Takker under alle omstændigheder for assistancen, og lukker denne tråd ned :-)

God weekend fra Gitte Daphne
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2015 - 16:37 #12
Velbekomme Gitte og god weekend til dig også :-)
Avatar billede daphne Novice
30. oktober 2015 - 17:48 #13
Mange tak :-)