Avatar billede dkalgope Nybegynder
31. oktober 2015 - 14:53 Der er 2 kommentarer

nvarchar(255)

For første gang har jeg overført data fra Access til MS SQL.
Egentlig gået fint, men jeg vil gerne tilpasse feltstørrelsen fra nvarchar(255) til måske nvarchar(30), da jeg ikke har behov for mere.

Jeg kan ikke få lov til at gemme.

Så efter at have anvendt google til en forklaring, har jeg fundet ud af, man skal gå ind i TOOLS / OPTIONS / DESIGNERS, og her fjerne markering ud for "Prevent saving change that require table re-creation".

Men det hjælper stadig ikke.
Så... Er der et bedre forslag?

Med venlig hilsen

Allan Gorm Pedersen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2015 - 02:57 #1
En ALTER TABLE statment burde kunne goere det.

Bemaerk at der ikke er nogen stor forskel paa NVARCHAR(255) med alle vaerdier <= 30 og en NVARCHAR(30)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2015 - 19:50 #2
som arne siger - eller så truncate table og så lav ændringen på tabellen og gem den, så kan du godt. Så skal du bare læse data ind forfra.