Avatar billede Glinvad24 Nybegynder
02. november 2015 - 13:39 Der er 3 kommentarer

Stationær computer ødelægger internettet...

Hejsa alle sammen!

Jeg har det problem, at vores internet herhjemme er utroligt ustabilt og det virker som om, at det er hvergang jeg bruger min stationær computer.
De seneste par dage har der nemlig ikke været nogle internet problemer herhjemme og jeg har ikke haft min stationær tændt, da jeg ikke har været hjemme.

Lige så snart jeg kom hjem, tændte jeg for min PC og så starter problemerne. Nogen gange forsvinder internettet rimeligt kort og kommer igen og andre gange forsvinder det for os alle sammen.

Nu har jeg så prøvet at køre trådløst, vha en ASUS usb halløj (er ikke så klog på sådan noget) og det virker heller ikke optimalt.

Jeg sidder og spiller League of Legends online og i perioder lagger det helt vildt, men det mystiske er, at når jeg så tester min internet forbindelse mens det lagger, så har jeg omkring (40 download og 20 upload) så det burde ikke være noget problem?

Er der et klogt hoved der kender svaret til denne problemstilling?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2015 - 17:09 #1
Har i prøvet at genstarte jeres internet udstyr når problemerne opstår?
Tror problemet kan være at flere computere bruger samme Ip adresse.
Prøv at lukke alle computere ned og genstarte internet udstyr.
Start så en pc op ad gangen, og start med den stationære pc.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2015 - 00:09 #2
er din router sat til dhcp prøv og kør ipconfig på dine  pcer og se om de har samme ip

dine pcer skule ha 192.168.0.1 pc 1 192.168.0.2 pc 2
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 12:42 #3
Ser ikke ud til problemet er så stort siden der er gået 11 dage siden tråd blev oprettet.