Avatar billede olsens61 Nybegynder
05. november 2015 - 10:47 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode ??

Hej, jeg har en ældre HP bærbar computer m. Windows 7, mit spørgsmål lyder jeg kan ikke åbne adgangskoden ?, for et halv år siden uden problemer :-) men i tirsdags kan jeg ikke åbne adgangskode, jeg har prøvet 2 adgangskoder, og jeg er sikker på de virker.. så hjælp :-(
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2015 - 16:33 #1
Hej og velkommen til.
Hvilken adgangskode er der tale om?
Er det Windows adgangskode eller til BIOS?

Hvis det er Windows så kunne dette måske hjælpe:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede olsens61 Nybegynder
05. november 2015 - 18:09 #2
Tak tak :-), når jeg åbner computeren, skriver jeg brugernavn og adgangskode, men adgangskoden virker ikke, selv om jeg for et 1/2 år siden virkede, og om det er windows eller BIOS ved jeg ikke, hvor skal jeg kunne se det ?, ja undskyld men jeg er helt ny :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2015 - 18:43 #3
Hvis det er en bios adgangskode, ser man ikke nogen boot skærm. Er der Windows ser man boot skærm, og den begynder at logge på, til man kommer til login skærm med tilhørende kode. Som jeg fornemmer det er det det sidste, og det er her at det program jeg linkede til skulle hjælpe dig.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
06. november 2015 - 05:04 #4
jeg er lidt dårlig til engelsk :-(, men cd/usb ?, jeg fik ikke noget med da jeg købte den, så uden cd eller usb, hvordan skal jeg så finde den ?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2015 - 12:18 #5
I start menu skriv cmd højreklik på DOS ikonet ( den sorte boks ) og vælg Kør som administrator kopier denne sætning med rød ind i DOS prompt'en net user test /add i DOS prompt'en. Tryk på enter. Log af eller genstart. Du har nu en konto uden adgangskode.

Se billed.http://i.imgur.com/nYFBxW5.png
Avatar billede olsens61 Nybegynder
06. november 2015 - 16:28 #6
Kan det være BIOS ?

system information
manufacturer    Hewlett Packard
notebook model    hp probook 6550b
product number    wt19es#aby
serial number    cnu0501hp5
universal unique identifier (uuid)    d1293e9c9d13e01195634081bf0cd005
asset tag    cnu0501hp5
warranty start date    101217
system configuration id
system id    1471
BIOS revision    68cde ver. f.04
BIOS date    10/27/2010
video BIOS revision    ati 04/09/10
keaboard controller revision    73.12
processor type    intel(r) corel(tm) i5 cpu  m 450
processor speed    2.40ghz
memory size    4096 mb ram
primary battery serial number    07073 11/8/2010
secondary battery serial number    no battery present
wwan fcc id    no device present
WLAN fcc id    pd9112bnhu
bluetooth fcc id    qds-brcm 1043
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 12:13 #7
#6 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2015 - 12:56 #8
Hvis det er Bios password du har problem med kan du typisk indtaste tre gange, og så får du en fejl meddelelse.
Jeg har med held åbnet en bærbar der havde kode på bios.
Jeg brugte denne side http://bios-pw.org/
og indtastede den kode jeg fik når jeg havde prøvet 3 gange.
efter genstart af computer indtastede jeg den kode jeg fik tilbage lige før jeg lukkede computeren ned, og efter et par gange åbnede bios, og jeg kunne fjerne password derinde.
Jeg kan selvfølgelig ikke vide om man kan dette på din computer.
I enkelte tilfælde kan man også slette det ved at fjerne bios batteriet, men da det er en notebook kan dette være en besværlig løsning.

Den pc jeg åbnede var en Acer Ferrari 5000 med en Phønix bios.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
07. november 2015 - 17:28 #9
Pixxel : hvad mener du med #6 ?, og #5 er det ikke til windows og ikke til BIOS ?

220661 : jeg har prøvet 20 gange med adgangskoden, den skriver bare brugernavnet eller adgangskoden er forkert, og det er svært når jeg ikke kan se http://bios-pw.org/ på hp'en. jeg har prøvet at fjerne batteriet, uden held :-(

og man kan ikke sende billeder af problemet, øv øv :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 08:52 #10
Du kan opsende billeder til gratisupload, og sætte link ind i tråden her hvis der er noget du vil vise os.

http://www.gratisupload.dk/
Hvis du spammer F8 med det samme under opstart burde du i Win 7 få mulighed for fejlsikret tilstand, og her burde du kunne komme i en kommandoprompt og lave den ny bruger som pixxel beskriver i #5

Dette er Windows kommandoer og hører til systemet.

Men jeg forstår så ikke du ikke kan bruge #1 som i følge det de skriver skulle nulstille adgangskoden eller vise den, så du kan få åbnet computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2015 - 08:53 #11
Lille vejledning i brugen af eksperten :-)

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2015 - 10:18 #12
@olsens61

Jeg forstår overhoved ikke noget af det du skriver. Er det login til din computer sådan som man normalt logge sig ind.

Eller det BIOS du vil ind. Trykker du F2 eller F10 under opstart ?
Avatar billede olsens61 Nybegynder
09. november 2015 - 06:11 #13
ja det er login :-)
Avatar billede olsens61 Nybegynder
09. november 2015 - 08:15 #14
Jeg har forsøgt mig med fejlsikret tilstand, næsten gang kommer indlæst windows-filer: |windows|system32|drivers|bla bla bla og der kommer mange, og til sidst kommer forstørret loginsiden med brugernavn og adgangskode og jeg har prøvet adgangskoden igen uden held.

I start menu skriv cmd højreklik på DOS ikonet skrev pixxel , hvor pokker skal jeg skrive de henne ?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2015 - 13:26 #15
Der er kun et sted du kan skrive det.nederst i startmenuen.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2015 - 15:18 #16
Avatar billede olsens61 Nybegynder
10. november 2015 - 10:11 #17
Jeg fatter ikke en disse, skal jeg åbne login siden eller skal jeg åbne DOS  ( den sorte boks ) ?? og hvor dælen skal jeg se/skrive det henne ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2015 - 12:42 #18
Jeg tror ikke jeg kan hjælpe mere så jeg afmelder overvågningen af tråden.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
10. november 2015 - 12:55 #19
Tak for kampen :-( :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 16:04 #20
Har du opgivet at lave en cd eller usb pind med dette program som jeg beskrev i #1?
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Avatar billede olsens61 Nybegynder
10. november 2015 - 16:36 #21
Nej, men jeg har ikke mulighed før i morgen onsdag og købe usb, og jeg håber du er klar til at hjælpe mig ?? :-) :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 16:53 #22
Har desværre ikke selv brugt dette program, da jeg ikke har adgangskoder på mine computere. Men jeg vil da gøre hvad jeg kan.

Filen skulle også kunne brændes på en cd hvis du har det?
Avatar billede olsens61 Nybegynder
10. november 2015 - 17:48 #23
Nej, har ikke brænderprogram, jeg har kun usb på, men man kan vel få gratis brænderprogram, hvis det skulle være ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 18:04 #24
Ja da. Jeg bruger kun Ashampoo Burning studio free

https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/7110/burning-software/burning-studio-free
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 19:13 #25
Fandt denne video om programmet.
Håber du med den kan få guidet dig igennem.
https://www.youtube.com/watch?v=J6x385EIbE8
Jeg kan ikke selv lave en bedre guide for dig desværre.
Håber du får det løst :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 19:15 #26
Ps Der er andre måder ar få det løst på.
Kig evt på nogle af de andre videoer der ligger derinde når du trykker på Youtube linket.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2015 - 19:25 #27
Kan få startet et kommandoprompt ved at trykke gentagne gange på f8 under opstart?

Hvis du kan kunne du prøve dette tip.
https://www.youtube.com/watch?v=n7i93EqnKdY
Avatar billede olsens61 Nybegynder
11. november 2015 - 10:27 #28
ja, så kommer avancerede startindstillinger

vælg avancerede indstillinger for: windows 7
(brug piletasterne til at markere dit valg).

reparer computeren

fejlsikret tilstand
fejlsikret tilstand med netværk
fejlsikret tilstand med komandoprompt

aktiver startlogføring
aktiver video med lav opløsning (640x480)
sidst kendte fungerede konfiguration (avanceret)
gendannelsestilstand for katalogtjenester
fejlfindingstilstand
deaktiver automatisk genstart ved systemfejl
deaktiver gennemtvingelse af driversignatur

start windows normalt

beskrivelse: vis en liste over systemgenoprettelsesværtøjer, du kan bruge til at reparere startproblemer, køre diagnoser eller gendanne systemet.

det var det den skrev, og jeg kan ikke se hvor jeg skal skrive f.eks CMD eller andet.....
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2015 - 16:10 #29
Får du lov til noget fra Fejlsikret tilstand med kommandoprompt?
Avatar billede olsens61 Nybegynder
11. november 2015 - 16:27 #30
som jeg skrev i #14, også med komandoprompt
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2015 - 16:55 #31
Nå ja den overså jeg lige.
Har du prøvet cd med Offline NT Password, eller kan du ikke gennemskue det?
Avatar billede olsens61 Nybegynder
12. november 2015 - 12:41 #32
Nej, men nu er jeg klar :-), men hvad skal jeg downloade på cd'en måske  http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd140201.zip  ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 15:49 #33
Ja og den skal derefter pakkes ud og så brændes som en diskafbildning.
Herefter skulle du kunne booté på den som vist i den video jeg lagde i tråden #25
Avatar billede olsens61 Nybegynder
12. november 2015 - 16:33 #34
diskafbildning og booté ? pu-ha :-), og #25 det tar en hel krig :-) men ro på jeg skal nok prøve :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 17:05 #35
Når du får filen pakket ud er der to filer
Et Word dokument
og en .iso fil.
.iso filen højreklikker du på og vælger "brænd som diskafbildning"
Dette gør at cd bliver bootbar, så computeren kan starte op på den. De hele foregår i dos. Jeg har selv haft den til at køre, men da jeg ikke selv har koder på computeren er der jo ikke noget der kan nulstilles.
Hav video kørende ved siden af (hvis muligt) og prøv om du kan nulstille din adgangskode så den logger på automatisk.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
13. november 2015 - 04:05 #36
word dokument og iso fil ?

BOOT.CAT
BOOT.MSG
INITRD.CGZ
ISOLINUX.BIN
ISOLINUX.CFG
README.TXT
SCSI.CGZ
SYSLINUX.CFG
SYSLINUX.EXE
VMLINUZ
Avatar billede olsens61 Nybegynder
13. november 2015 - 07:28 #37
jeg er i gang med at sende flere billeder på min hjemmeside http://www.maxi-sport.dk/ under computer øverst til højre :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 12:45 #38
Der er fordi du åbner .iso filen at der kommer så meget med.
Alle filer der er i #38 skal brændes på cd som diskafbildning, så den bliver bootbar
Avatar billede olsens61 Nybegynder
13. november 2015 - 15:42 #39
jeg ved ikke om du har set min hjemmeside ?, så har jeg sendt billede 3, skal jeg brænde cd med den mørkeblå chntpw 140201 ? og diskafbildning ?,jeg har ikke Ashampoo Burning studio free, men BurnAware free, er det derfor ? eller ?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 16:27 #40
Jeg har kun set de to første billeder.
Den fil jeg selv har brændt hedder cd 14201.
Du behøver ikke et brænderprogram for at brænde filen.
Hvis du køjreklikker på filen skulle du gerne få muligheden der hedder "brænd som diskafbildning"

Har ikke lige en ide om hvorfor din fil hedder noget andet.

Selv min zipfil hedder det samme som det udpakkede.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
14. november 2015 - 05:07 #41
Billede 4 : jeg højreklikker, men der kommer ikke noget frem som "brænd som diskafbildning".
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2015 - 09:58 #42
Ok. Bruger man Ashampoo i stedet vil du komme til en side der ligner følgende når programmet åbnes:
https://img.ashampoo.com/ashampoo.com_images/img/1/products/7110/en/screenshots/scr_ashampoo_burning_studio_free_en_main.png

Det er her underpunktet disc image men skal bruge, og brænde indholdet ud på en cd den vej. Når cd er brændt, så skulle den være bootbar hvis cd er sat til 1 valg, og dos skærm som vist i video skulle fremtræde.
På dansk vil det jo stå anderledes, men det er stadig disc image vi taler om.

Hvis ikke du kan komme videre herfra, må jeg desværre sige jeg ikke kan hjælpe dig videre
Avatar billede olsens61 Nybegynder
15. november 2015 - 06:46 #43
Som sagt så gjort :-) (bill. 6)tror jeg :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2015 - 09:55 #44
Ja nemlig. Og så skal du prøve at gøre det samme som der vises i den video jeg lagde link på.
Så håber jeg du kan finde ud af det. Jeg kan ikke guide dig herfra.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
16. november 2015 - 06:48 #45
Min pc stoppede ved "step three", hjælpevideoen sagde usernavn (bill. 9), så skrev jeg xxe (brugernavn) + enter (bill. 7)?, men hjælpevideoen (bill. 10) blev sådan, min blev som bill. 8, hvorfor ???
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 16:18 #46
Jeg har desværre ikke en anelse om det, og kan heller ikke hjælpe dig længere. :-(

Havde jeg ikke selv kunnet løst det med det nævnte program havde jeg forsøgt at installere computeren om.
Filer der ligger på disken havde jeg ført over med en sata/ide adapter.
Avatar billede olsens61 Nybegynder
20. november 2015 - 05:31 #47
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig ???. så lukker jeg efter week-enden......, og tak for kampen :-( :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2015 - 13:29 #48
velbekomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2015 - 13:59 #49
Løb lige over den video her:
https://www.youtube.com/watch?v=qWLZPsyp0Gc

Du skal have en windows 7 dvd.

Har du ikke en kan du lave en.
Det er multidvd som der beskrives nede i tråden
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1
Avatar billede olsens61 Nybegynder
23. november 2015 - 14:38 #50
jeg har fundet ud af det sammen med en ven:-), og tak til http://www.eksperten.dk/profil/220661 :-):-), jeg sletter den i morgen tidlig, god dag :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2015 - 16:35 #51
Velbekomme.
Vil du ikke lige skrive løsningen i korte træk så andre kan bruge den viden?
Avatar billede olsens61 Nybegynder
24. november 2015 - 04:53 #52
Ja og nej :-/ men jeg brændte cd'en som du skrev https://www.youtube.com/watch?v=J6x385EIbE8, og der igennem kom en side frem fra min hp i 2013 "gendan" og fixet :-), og som jeg skrev tidligere er jeg jo lidt dårlig til engelsk, og min ven er taget på ferie, men når vennen kommer tilbage så skriver "vi" et fyldigt referat ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2015 - 16:07 #53
Jamen det er i orden :-)