Avatar billede Slettet bruger
05. november 2015 - 20:31 Der er 2 kommentarer

Hyperlinks

Hej

Er ikke lige sikker på hvor jeg skal placere dette spørgsmål, men jeg skal bruge noget hjælp fra en som kender lidt til bettingsites, og ikke mindst programmering (java eller flash tror jeg det er men ikke sikker, kan også være noget helt andet).

Kort og godt lyder spørgsmålet:

Givet en hjemmeside som eksempelvis bet365.com, da ønsker jeg at oprette et link som gør, at når jeg trykker på dette link, så sendes jeg over til bet65.com og der er valgt nogle pre-definerede kampe, type af væddemål (dvs. single, double, etc) samt væddemåls beløb, (alt programmeret i linket). Kan dette lade sig gøre, og hvis ja hvordan? Er det kompliceret?

Jeg er langt fra IT-ekspert, men jeg tænker at ovenstående vil afhænge af de enkelte sites opsætning (programmering, el.). Hvordan takler man sådan noget?

På forhånd tak.
Avatar billede aphandersen Juniormester
05. november 2015 - 21:01 #1
Udgangspunktet er, at hvis du skal linke ind på en hjemmeside, hvor der er prædefinerede værdier i nogle af felterne (f.eks. en combobox) på hjemmesiden - så skal disse valg også være implementeret i URL-adressen i form af en querystring.

Dvs. f.eks. tilfældet af bet365.com, hvis du så f.eks. vil kunne have prædefineret type af væddemål = single, så skal det f.eks. være muligt at kunne gøre dette ved en querystring, f.esk.

bet365.com?bet=single

Dette er ikke muligt alle steder, da man sagtens kan udføre en forespørgsel uden at ændre i querystringen og det er der mange hjemmesider der gør.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2015 - 21:08 #2
Tak for svar.

"bet365.com?bet=single" tror jeg ikke er en mulighed.

"Dette er ikke muligt alle steder, da man sagtens kan udføre en forespørgsel uden at ændre i querystringen og det er der mange hjemmesider der gør." Dette forstå jeg ikke helt hvad du mener med.