Avatar billede per2edb Praktikant
06. november 2015 - 11:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan i anbefale et godt web side udviklingsprogram på dansk

Det skal være med minimal kodeprogrammering

Hvad med Concrete5 - Har i erfaring med det ?

Hvad er ellers det bedste af det bedste (Skal det koste lidt så
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
06. november 2015 - 11:26 #1
Dreamweaver er godt til begynder https://www.adobe.com/dk/products/dreamweaver.html

jeg foretrækker selv notepad++ som er gratis men kræver du har kode indsigt https://notepad-plus-plus.org/
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 06:58 #2
Joomla
Word Press
CMS Made Simple
Typo 3
Avatar billede per2edb Praktikant
08. november 2015 - 17:15 #3
Jeg har undersøgt flere muligheder

De bedste er efter min bedømmelse
1: Word Press
2: Drupal

Word Press er meget til Bloks men jeg skal ikke lave Bloks.
Alligevel forekommer Word Press mere professionel

Det jeg mangler i Word Press er de samme muligheder for at oprette web sider hvor jeg selv bestemmer layoutet

Det er som om man SKAL bruge et thema der låser layoutet

Er det tilfældet eller er Word Press lige så god som Drupal til at lave egne placeringer

Hvilke af de 2 programmer krøver mest "Hånd" programering?
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
09. november 2015 - 09:32 #4
per2edb >> det er fordi wordpress, drupal osv ikke er egentlige programmer det er cms https://da.wikipedia.org/wiki/Content_Management_System

Hvis du vil lave helt dit eget og du har tid nok så vil jeg som sagt foretrække Dreamweaver. https://www.adobe.com/dk/products/dreamweaver.html
eller notepad++ https://notepad-plus-plus.org/ som er programmer hvor det kun er dine evner og fantasi der sætter grænserne.
Avatar billede per2edb Praktikant
09. november 2015 - 10:00 #5
Jeg har lavet flere store applikationer i MS Expression web 4 men det er for tidsrøvende og SEO bliver ikke god uden et kæmpearbejde.
Derfor cms

Her vil jeg gerne have svar på hvilket af de to programmer Word Press eller Drupal der kommer tættest på eget layout uden PHP programering (Formentlig vha themes hvor jeg selv kan placere billeder og tekst hvor jeg ønsker det)
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
09. november 2015 - 13:56 #6
per2edb >> det er korrekt at det hurtigere at få et system op at køre med CMS. Jeg har både lavet hjemmesider med udviklingsprogrammer som Dreamweaver og notepad++, og lavet hjemmesider med CMS. Det kommer helt an på hvad du vil lave hvilken løsning er der er bedst for dig.

Desværre kan jeg ikke svare på dit nye spørgsmål hvad der egner sig bedst wordpress eller drupal for i min verden ville jeg vælge begge dele fra så tror jeg lige melder mig ud af denne debat. Medmindre du skifter mening og vil høre om udviklingsprogrammer.

venlig hilsen
Rasmus
Avatar billede per2edb Praktikant
16. november 2015 - 16:40 #7
vil i lave det så i kan få point
Avatar billede RasmusRuby Nybegynder
21. november 2015 - 00:01 #8
Hvis jeg kan hjælpe dig så vil jeg gerne, men er lidt i tvivl om hvad det er du behøver hjælp til.

Så vidt jeg kan læse ud af det du skriver har du brug for hjælp til installation af et CMS er det korrekt? Og i givet fald hvilket CMS har du valgt?
Avatar billede per2edb Praktikant
21. november 2015 - 10:09 #9
Se venligst mit første indlæg
Jeg søgte jeres bud på det bedste CMS på dansk
Jeg har nu valgt WordPress og allerede kommet langt

Er der nogen der kender et super tema med billed karrusel

Ellers venligst lav så jeg kan give point
Avatar billede per2edb Praktikant
05. januar 2016 - 09:27 #10
afsluttet