Avatar billede h0ps Nybegynder
07. november 2015 - 13:54 Der er 4 kommentarer

Trådløst u område hvor wifi ikke dækker, men kabler i væggene

Hej!

Hos mine forældre står routeren i kælderen og wifi'et dækker derfor kun halvdelen af huset. Vi vil derfor gerne forlænge det trådløse net på en eller anden måde. Jeg tænker, at man måske kan udnytte det faktum, at der er trukket netkabler i alle vægge, så man på den måde kan skabe et trådløst net fra et af de stik i væggene? Eller er den bedste løsning at forlænge det trådløse net, der i forvejen eksisterer?

Tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 14:55 #1
send internettet rundt i huset via stikkontakten

her er et eksempel

http://www.pricerunner.dk/sp/netgear-powerline-500.html

jeg bor i beton hus og der er trådløst meget meget dårligt at bruge

du jan bruge det oversalt i huset bare det er på den samme måler

hvis du vil kan du købe flere sæt og sætte en i hver rum du vil have internet i

m.v.h
Avatar billede h0ps Nybegynder
07. november 2015 - 15:13 #2
Resten af huset fungerer via kabel. Men mobiler mv skal gerne kunne tilsluttes nettet. Tænker man ikke behøver at bruge noget via el, hvis man kan udnytte, at kablerne jo er der i forvejen og fungerer.
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 16:16 #3
Du kan sætte en AP op, helst et centralt sted i huset, forbundet gennem det kablede net der allerede er.
Det kræver så at "den anden ende" kan sluttes til routeren.
Er alle kabler i huset samlet i nærheden af routeren ?
Avatar billede h0ps Nybegynder
07. november 2015 - 17:24 #4
Hej supportsiden

Alle kabeludgange mødes ultimativt i kælderen, hvor routeren (der også pt udsender wifisignalet) står