Avatar billede elektro-mik Nybegynder
08. november 2015 - 18:21 Der er 2 kommentarer

Redde data fra HD i Sony HD recorder RDR HXD 870

Hej - Jeg har forsøgt at redde min HD recorder ved at købe én af samme model på DBA og flytte dens DVD-drev over i min fungerende HD. Det viste sig da jeg modtog den ny-indkøbte model at strømforsynings-printet var flækket, men jeg flyttede mit fungerende strømforsynings-print over i den "nye" og den virkede fint.
Jeg ville så prøve at sætte min gamle HD med ca. 840 optagelser i den "nye" maskine (der kun har kørt få timer) - men den kom op med en fejlvisning på dansk der sagde noget med : "Der er sket en fejl - indlever apparatet til reparation. Du vil måske miste alle data"

App. starter nu med at skrive Welcome i displayet - men uden at tænde for den blå LED der indikerer at harddisken er valgt.

Jeg samlede så min gamle maskine med den nye DVD installeret og den gav stadig samme fejl. Jeg byttede til sidst DVD'erne om, så min gamle maskine var som før - men den har stadig samme fejl !?!

Jeg regner med at det er Sony, der har lagt en software-spærre ind for at undgå at man bytter harddiske, så der findes måske også en "mode" man ka' gå i for at få app. til igen at godkende harddisken (evt. ved at holde Play-knappen inde i 5 sek. under opstart eller lignende ?!?).

Det er kun en 160 GB harddisk, så der er ikke den der er vigtig, men de ca. 840 optagelser jeg har liggende på den ! Jeg har forsøgt med at læse den under Linux - som ikke ka' se den, og under WinXP som ka' se den under Administration som én stor 160 GB aktiv harddisk, men jeg kan ikke læse fra den!
Jeg har også forsøgt fra Win10 og hér kan den se harddisken som aktiv under Computeradministration og Diskhåndtering, men jeg kan ikke læse fra den.

Jeg vil blive meget taknemmelig hvis nogen ved hvordan jeg kan redde mine data !

På forhånd mange tak - Mvh. Mikael
Avatar billede frem-ad Professor
08. november 2015 - 18:49 #1
Jeg havde også en sony der gik t stykker for +2 år siden, der brændte af, der prøvede jeg og ta harddisken ud, og med til en it mand på det daværende arbejde, og han prøvede flere ting men det lykkes ikke ham og få mine programmer/film der var optaget men det lykkes ikke og det gik tabt. beklager..
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2015 - 02:02 #2
dine optagelser er vigtige ikke ?
synes helt alvorligt du skal kontakte et ordentligt firma, der redder data!

jeg kender 2 danske:

http://digitalsupport.dk/defekt-harddisk/defekt-harddisk-gode-rad
http://www.ibas.dk

det er jo rimeligt latterligt, at dine optagelser ligger der fint og i god sikkerhed på en disk, men som du bare ikke kan læse.

jeg tror hvis du snakker med de 2 firmaer, og de får dine 2 kamera, så sku de ku få læst tingene ud. (de har udstyr og kopierer data over på en ny hdd)