Avatar billede andreas86 Nybegynder
09. november 2015 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Referrer spam

Jeg har på det seneste fået en del referrer spam på min hjemmeside - måske 60-70 besøg om dagen. I dag har jeg fået besøg fra disse:

modhoster.com
filehippo.com
adserving.unibet.com
search.sidecubes.com
go.spaceshipads.com
bh.contextweb.com
cdn.reimagenetwork.com
cdn.staticwebdom.com
ad.turn.com

Kan dette på en måde skade min SEO? Hvorfor gør de det? Kan jeg gøre noget ved det?

Hvis jeg via analytics prøver at finde ud af hvor linket kommer fra, kan jeg ikke finde mit link på deres side. Burde jeg ikke kunne det?

Jeg synes også det er mærkeligt, når jeg så prøver at kigge i Analytics på hvilke sidetitler de er inde på. Her er en del af dem Iframe Store eller "not set". Disse sider har jeg ikke umiddelbart. Jeg anvender Wordpress.

Hvad kan disse sider være?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2015 - 01:41 #1
robot hjemmeside hacker.. den med at pumpe iframe er så gammel det er noget man gjorde i 1998
Avatar billede andreas86 Nybegynder
12. november 2015 - 11:07 #2
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med at "pumpe iframe". Har du et link til hvor dette er beskrevet?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2015 - 02:06 #3
jeg mener blot et oldgammelt trick som var muligt, nemlig at åbne en iframe i andre folks hjemmeside, så man kan vise det indhold man vil på siden. (plante pornobilleder overalt var typisk) :)
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2015 - 02:07 #4
du skal prøve at finde ud af hvorfor din side er kommet i kløerne på nogle spamrobotter. hvis du intet gør, stopper det ikke.
Avatar billede andreas86 Nybegynder
09. december 2015 - 10:47 #5
Men er det nok blot at filtrere det fra I Google Analytics? Kan det skade ens hjemmeside at de gør det? Har prøvet det på flere hjemmesider, så det virker lidt som et udbredt problem ved wordpress hjemmesider, ligesom spamkommentarer.
Avatar billede andreas86 Nybegynder
27. december 2015 - 20:06 #6
Lukker denne, da der ikke er kommet svar.