Avatar billede mikman Nybegynder
10. november 2015 - 07:56 Der er 9 kommentarer

Hvordan laver jeg en liste over nye kunder?

Jeg har Concorde C5 1.8 og vil gerne have en liste over hvilke kunder der er blevet oprettet over de sidste 3 måneder.

1. Får en kunde en oprettelses dato eller et unikt fortløbende ID når de oprettet?

2. Eller kan man bruge feltet "SidstRettet" til det - og hvordan fungere det felt?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2015 - 08:36 #1
Kunder får ikke en oprettelsesdato men hvis C5 kører på SQL-database vil feltet Løbenummer være fortløbende.

Feltet SidstRettet opdateres hver gang bare ét felt på debitoren ændres, så det kan nok ikke bruges.
Avatar billede mikman Nybegynder
10. november 2015 - 09:17 #2
Er der nogen steder hvor jeg kan læse en kundes løbenummer?

Jeg kan se det som et felt jeg kan søge efter i Stamdata.
Avatar billede pct Nybegynder
10. november 2015 - 09:31 #3
Løbenummer fremgår ikke på Debitorkortet. Men kan findes i Rapporter og søgninger.
Avatar billede pct Nybegynder
10. november 2015 - 09:33 #4
Jeg har oprettet et felt i DebKart der hedder OprettetDato. Det har vi haft stor glæde af. Bla. når vi sender kataloger ud.
Avatar billede mikman Nybegynder
10. november 2015 - 10:54 #5
Hvor finder jeg Rapporter og søgninger?

Tror jeg har en ældre version nemlig.
Avatar billede pct Nybegynder
10. november 2015 - 11:41 #6
Generelt/Tilpasning/Udviklingsmenu

Men den hurtigste vej til rapporter er:
Generelt/Rapporter/Rapportgenerator
Avatar billede mariaf Juniormester
13. november 2015 - 08:27 #7
Man kan jo også bare anvende standard.
Kør en standard rapport over debitorer, og afgræns på feltet "sidst rettet". Den er ikke 100%, men dog til at gå til.
En anden løsninger at at lave en specialrapport, der sortere på første postering - den er i bund og grund mere interessant end hvornår en kunde er oprettet.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. november 2015 - 08:28 #8
For resten. Pas på med at købe ny pc. Din gamle C5 kan ikke køre ordentligt på en 64 bit maskine.
Avatar billede pct Nybegynder
13. november 2015 - 08:50 #9
Som Rahp skriver ændres 'sidst rettet' hver gang der rettes på debitoren.
Hvis du vil undgå at lave ændringer i kartoteket, ville jeg bruge løbenummeret