Avatar billede maschm Nybegynder
10. november 2015 - 15:00 Der er 2 kommentarer

Netværks opsætning ude og inde på større område

Hej,

Jeg skal finde en wifi løsning til en hunde/kattepension.

De har i dag et modem fra TDC med en hastighed med 8-9 mibit. Ikke alverden men sådan er det når man er ude på landet desværre.

Selvom de er på landet, vil de meget gerne kunne arbejde på hele deres område, hvilket kræver wifi dækning både ude og inde. Jeg har tegnet på et lille kort se nedenstående link:

http://i.imgur.com/K0vjtao.jpg

Jeg har prøvet at markere områderne lidt

- Bygningen med den hvide ring er hvor modemet er placeret. (Der er ikke andre ethernet-udtræk end her - Denne bygning er også separat fra de resterende bygninger)

- De blå streger viser deres inde områder.

- Den røde viser sådan set bare hele deres område (Som kan ses på kortet er der ca. de 230 m fra modem til fjerneste område)

Håber i har nogle gode forslag til en løsning.
Avatar billede leif Seniormester
10. november 2015 - 21:32 #1
Jeg har ikke lige konkret produkt i hovedet, men sikkert en løsning med udendørs AccessPoint og retningsbestemte APer vil være det som jeg ville kigge på.

Hvis du skal være sikker på drift er det ikke udstyr efter min mening som du henter nede i Fona eller elgiganten.
Avatar billede maschm Nybegynder
10. november 2015 - 22:06 #2
@leif
Jeg har kigget lidt på denne http://www.tp-link.dk/products/details/cat-37_TL-WA7210N.html til at dække udendørs, dertil disse til indendørs http://www.tp-link.dk/products/details/cat-5066_TL-WA701ND.html.

Jeg er dog i tvivl om jeg kan bruge dem som extender, da der ingen kabler er trukket.