Avatar billede Oscar560 Novice
10. november 2015 - 17:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vba kode for kopier

Hej jeg har data i AG12 - AM12 som kan være dynamisk ned til række 21 .. dvs. range er AG12:AM12 pga der aldrig er data i celle AH bruger jeg dem som xlUp ..
Jeg skal kopiere data fra det område ind i første tomme på
ark 3
Jeg har fundet et kode jeg har lavet lidt om på som kopiere fint men den kopiere formler over jeg har brug for at den kopiere værdierne i cellerne i stedet for..
her er koden :
Sub test()
    Application.ScreenUpdating = False

    Dim s1 As Excel.Worksheet
    Dim s2 As Excel.Worksheet
    Dim iLastCellS2 As Excel.Range
    Dim iLastRowS1 As Long

    Set s1 = Sheets("Ark1")
    Set s2 = Sheets("Ark3")

    ' get last row number of J in Sheet1
    iLastRowS1 = s1.Cells(s1.Rows.Count, "AH").End(xlUp).Row

    ' get last AVAILABLE cell to past into
    Set iLastCellS2 = s2.Cells(s2.Rows.Count, "A").End(xlUp).Offset(1, 0)

    'copy&paste into sheet2
    s1.Range("AG12", s1.Cells(iLastRowS1, "AM")).Copy iLastCellS2

    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
10. november 2015 - 17:20 #1
Prøv at indspille en makro hvor der kopieres og herefter indsættes speciel og vælg værdi - så skulle du kunne se koden
Avatar billede Oscar560 Novice
24. november 2015 - 09:45 #2
fandt delvis løsningen med at indspille macro og rette lidt til