Avatar billede Sifen Nybegynder
11. november 2015 - 08:56 Der er 2 kommentarer

3TB HDD initialiseret med 2TB men resten 1TB ikke allokeret.

Hejsa

Jeg har netop sat en WD RED 3TB i min stationær.
Under diskhåndtering får jeg to muligheder 1. GUI over 2TB eller alm. install. Vælger den forkerte (IKKE GUI) og den stationær laver en partion på 2048BG med NFTS som er I orden og aktiv
men....746 BG ikke allokeret.
Når jeg højreklikker på det "Ikke allokerede" drev med 1TB er alle muligheder fadede og jeg kan ikke vælge nogen af dem.
Hvad gør man så? Kan man samle drevet igen?
På det store drev 2TB som virker kan man ikke udvide partitionen....da den ikke (1TB) er allokeret.

Hilsen
Sif
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2015 - 12:34 #1
Du kan slette partitionen og formatere den til GPT disk ude til venstre.
Avatar billede supportsiden Professor
17. november 2015 - 12:00 #2
Du kan bruge MiniTool
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
og konvertere partitionen