Avatar billede ej147 Nybegynder
11. november 2015 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gamle data i en Google søgning

Kan en af jer her evt. hjælpe med et godt råd her:
For år tilbage lavede jeg slægtsforskning på min mors bror Ole Harry og deriblandt også hvem han dengang var gift med - og lagde de data ud på min hjemmeside.
Siden har jeg fået en mail fra kvinden, hvori hun frabad sig at blive sat i forbindelse med Ole og forlangte, at de data øjeblikkeligt skulle slettes fra min slægtsforskning og dermed også siden på nettet.
De data jeg havde på hende ligger frit tilgængeligt på nettet, lagt derud af staten for at glæde os slægtsforskere.
To dage efter hendes mail lavede jeg en ny opdatering på min hjemmeside og havde selvfølgelig slettet alle data om hende og dermed også forbindelsen til Ole Harry.
Men nu har jeg så fået et brev fra hendes advokat der - med bål og brand - forlanger, at jeg skal slette de data, der stadig kommer frem omkring hende og Ole Harrys forbindelse - data der jo er gamle, men som Google åbenbart stadig har liggende.

Men hvad i himlens navn stiller jeg op her?
Jeg har jo gjort, hvad jeg kunne for at slette alle data og jeg kan vel ikke skrive til Google og bede dem slette data på en anden person, eller?

Hilsen Erik
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2015 - 16:05 #1
skriv, at data er fjernet fra dit site, og at de selv skal kontakte google. Der er en standard til det. Men alt andet lige - sletning gælder kun i EU, så hun vil stadig kunne ses fra USA/Kina osv...
Avatar billede ej147 Nybegynder
11. november 2015 - 16:12 #3
claes57:
Kender du noget til, at jeg evt. kan komme til at hænge på den rent juridisk?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2015 - 16:34 #4
Bare henvis til EU og Google, så kan advokaten selv finde ud af, at det er personen selv, der skal anmode Google om at blive fjernet. Du har handlet da du fik ønsket, og resten skal de selv gøre.
Avatar billede ej147 Nybegynder
11. november 2015 - 16:43 #5
Tak for det claes57 - lægger du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2015 - 16:55 #6
Bare luk selv, men tak for budet.
Avatar billede ej147 Nybegynder
11. november 2015 - 17:04 #7
Ok