Avatar billede HFJ59 Praktikant
11. november 2015 - 16:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vista vil ikke starte op.

Hej, Jeg har en Lenovo pc, som er udstyret med Vista, når jeg tænder, bliver den med at komme ind på opdatering, for så at slukke og starte forfra, hvor det hele gentager sig. Jeg kan ikke state den op i fejlsikret tilstand.

Hilsen Finn
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2015 - 17:00 #1
Har du prøvet "sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede"?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2015 - 17:04 #2
Prøv under opstart at trykke ctrl+alt+ delete.
Kommer du så i joblisten hvor du evt kan køre en kommando?

Hvis du gør, så prøv at skrive rstrui.exe
Du skulle så komme til systemgendannelse hvor du kan prøve at rulle den tilbage til før problemet opstod.
Avatar billede HFJ59 Praktikant
13. november 2015 - 16:11 #3
Hej og tak for dit svar, men den tillader mig desværre ikke at komme ind i joblisten, når først Vista starter op, kan jeg ikke gøre noget.
Finn
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 16:28 #4
Har du en cd med Vista, hvor du måske kan køre noget rep fra?
Avatar billede HFJ59 Praktikant
13. november 2015 - 16:32 #5
Nej, det har jeg desværre ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 16:51 #6
Ok. Sidst kendte konfiguration havde du også prøvet denne?
Prøver lige at se om man kan finde et download på Vista.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 16:59 #7
Er det Home Premium du har?

http://getintopc.com/softwares/operating-systems/windows-vista-home-premium-download-iso-32-bit-64-bit/

ca midt på siden er der et download.
Tjek det lige med et antivirusprogram når den er hentet.
Jeg tror dog den er i orden for at prøve at reparere med.
Den er jo sikkert på engelsk i brugerfladen. Prøver lige at se hvilke muligheder du skulle have med en cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 17:04 #8
Når dvd er brændt ville jeg prøve en startup repair, som der beskrives her i dette link. Kan den ikke det, havde jeg prøvet systemgendannelse fra cd.
Jeg er ikke klar over om du kan bruge denne cd til at installere med og få den aktiveret med din egen nøgle. Jeg har ikke erfaring med dette, da jeg altid har brugt en med samme sprog når jeg har installeret om.

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/repair-windows-with-windows-startup-repair/

Håber dette kan løse problemet for dig :-)
Avatar billede HFJ59 Praktikant
13. november 2015 - 17:14 #9
Ok, mange tak, det vil jeg prøve.Det kan først være det bliver i løbet af weekenden. men tak for hjælpen. jeg vender tilbage, når jeg har prøvet.
Finn
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2015 - 22:20 #10
Ok :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:37 #11
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:39 #12
Hmm Den åbnede ikke det forventede.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:47 #13
Desværre er den recovery disc man kunne hente taget af på Neosmart's side, og erstattet af noget andet som jeg ikke har tillid til da det ikke er testet af mig.
Håber den anden løsning får liv i den igen.
Avatar billede HFJ59 Praktikant
04. januar 2016 - 22:36 #14
Beklager, jeg har prøvet mange ting nu, men desværre virker det ikke. Hilsen finn.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2016 - 23:08 #15
Avatar billede HFJ59 Praktikant
12. januar 2016 - 00:40 #16
Mange tak for hjælpen. Det ender nok med at jeg køber en ny PC, men jeg har lært meget af denne sag, så det har ikke været forgæves.
Mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2016 - 17:23 #17
velbekomme :-)

Selvom din pc ikke kan starte op, og du har opgivet Vista, ville den jo stadig kunne bruges. Du kan jo installere en version af Linux på den som der er gratis at bruge. Ældre computere fungerer normalt rigtig godt med Linux.
Jeg har selv brugt Linux Mint og Linux Lubunto.
Med Mint får du en komplet pc med office pakke installeret:
http://www.linuxmint.com/download.php

Skal den bruges til multimedia, så skal man huske at hente den rette version
Avatar billede HFJ59 Praktikant
12. januar 2016 - 17:55 #18
Ja, OK, det skal prøves, tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2016 - 17:09 #19
Fik du prøvet Linux af?