Avatar billede j_bourne Juniormester
11. november 2015 - 17:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Scan med hp m1120n all-in-one

Hej

Jeg kan ikke få min all-in-one til at scanne. Den vil godt printe og har før kunnet printe (i tidligere versioner af windows og OSX.
Jeg kører windows 10 og El capitan (10.11.1) henholdvis og kan ikke få det til at fungere på nogen af delene.

Jeg har installeret de seneste drivere direkte fra hp's hjemmeside og kan som sagt godt printe.

Jeg tilslutter scanneren via usb, men hverken image capture og windows fax & scan kan detektere scanneren.

Nogen ideer?
Ved ikke om det er lovligt her, men overfører gerne kr. 100 via mobilepay, hvis en kan fixe problemet over teamviewer...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2015 - 20:18 #1
Er der her du har hentet din driver?
http://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/HP-LaserJet-M1100-Multifunction-Printer-series/3447595/model/3447596

Kan tillige se at der også er en firmwareopdatering på siden fra den 16 juli 2015.

Jeg kan jo ikke vide om den firmware opdatering vil løse problemet for dig??
Men havde jeg været i samme situation, så havde jeg kontaktet ´HP support for at få gjort det rigtigt, hvis jeg skulle opdatere på firmwaren, da den skal gennemføres når man vælger at gøre det. Fejler den, har man muligvis mistet forbindelsen til printeren helt.

Har du prøvet midlertidigt at deaktivere antivirus og firewall for at se om der så er hul igennem?
Avatar billede j_bourne Juniormester
11. november 2015 - 21:08 #2
Tak for svar.

Ja, det er der jeg har hentet driveren.
Har ikke set det med firmware. Det må jeg lige prøve.

Jeg har prøvet uden firewall og antivirus slået til uden held. I øvrigt er der jo kontakt til printeren, men kun som printer og ikke som scanner.
Avatar billede j_bourne Juniormester
11. november 2015 - 21:14 #3
Jeg synes at deres side er lidt en jungle. Kan du linke til den formware opdatering?
Avatar billede j_bourne Juniormester
12. november 2015 - 16:35 #5
Super. Det blev løst med det første link? Hvordan er det nu jeg lukker og giver point?

I øvrigt er jeg stadig interesseret til løsninger til min macbook, hvis nogen skulle have forslag (måske jeg skal lave et nyt spørgsmål?).
Avatar billede j_bourne Juniormester
12. november 2015 - 16:42 #6
Efter netop at have løst scannerproblemet, har jeg lige forsøgt at printe fra samme maskine med det resultat at dokumentet sætter sig i kø :(

Nogen løsningsforslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2015 - 17:00 #7
Er printeren kommet til at stå som "offline"?

Lægger et svar til pointgivning hvis der kommer styr på den :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2015 - 17:26 #8
Prøv at kigge her mht. din Mac:

https://discussions.apple.com/thread/7276906

Jeg lægger også det her son "Svar", og du kan så acceptere eller afslå.
Avatar billede j_bourne Juniormester
17. november 2015 - 16:28 #9
Tak for svar igen. Jeg deler lige point ud, når printeren også kører.

Der har sat sig et dokument fast i køen (et billede faktisk) som ikke kan slettes fra køren heller.
Jeg tror ikke at printeren står som offline (under printer-tab er "use as offline" ikke markeret) og er iøvrigt også tilsluttet via USB.

Jeg ville gerne sætte et billede ind af dokumentet i kø, men kan simpelthen ikke finde ud af det..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 16:43 #10
Er der ved en fejl kommet til at sætte printer på pause i udskrivning?
prøv at se om tips fra denne side kan hjælpe dig:
http://support.hp.com/us-en/document/c02205477
Avatar billede j_bourne Juniormester
18. november 2015 - 15:25 #11
Mange tak endnu engang. Ligesom jeg havde gennemgået trinene i det sidste link, erhvervede jeg en trojansk hest fra en udlånt USB, lol.

Jeg lukker den her og uddeler point, da jeg rejser udenlands og ikke når at gøre mere ved det i denne omgang.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 17:12 #12
tak for point og god rejse :-)