Avatar billede erdo Nybegynder
11. november 2015 - 19:20 Der er 7 kommentarer

PDF filer konverteret til e-katalog eller e-klubblad?

Hi alle I skrappe IT folk.

- har set at man vha. PDF filer kan konvertere disse til et decideret e-katalog ifb. med noget der hedder HTML5 - hvad det så end er!

- det er dog ikke mit behov, men kan se ideen i at kunne konvertere PDF filer til et e-klubblad så man på nettet kan bladre i klubbladet, som var det en tilbudsavis der lå på nettet.

- klubber har ingen penge, heller ikke vores, så hvis der findes noget FREEWARE ville det være meget velkommen.

- jeg er kun en lille amatør - på 74 somre - så det skal være noget jeg kan finde ud af.

Mvh
Erdo
Avatar billede fxj Juniormester
11. november 2015 - 20:13 #1
Check http://isse.com.
Det er gratis og du får nøjagtig den funktionalitet du ønsker.

Desuden findeløn der kode du kan kopiere til en hjemmeside, så dit blad vises der

Husk at alder kun har betydning, hvis man er en ost

Hilsen fra
Flemming
Avatar billede erdo Nybegynder
11. november 2015 - 20:17 #2
Hej Flemming

- det lød spændende, men desværre det var en fuser eller rettere sagt, hjemmesiden er sat til salg og dermed helt tom. Har du evt. et andet link?

Mvh
Erdo
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2015 - 20:32 #3
Mange anbefaler Scribus, hvis det skal være gratis:

http://www.scribus.net/

Jeg prøvede det selv en kort periode men valgte til sidst Pageplus fra Serif pga. dets mange flere muligheder:

http://www.serif.com/int/en/pageplus/

Jeg har brugt det til at lave klubbladet i min golfklub gennem 3 år, både til en printet version og til nettet.
Avatar billede fxj Juniormester
11. november 2015 - 21:38 #4
Fejl i link:
http://issue.com
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2015 - 22:04 #5
Avatar billede erdo Nybegynder
13. november 2015 - 20:37 #6
Hi Flemming

- så ´kører´det.
- tak for en god support.

Mvh

erdo
Avatar billede erdo Nybegynder
26. november 2015 - 18:01 #7
Hi Flemming

- et enkelt spørgsmål mere til brug af issuu.com - kan man undgå at ens e-publikation bliver vist på issuu.com når man placere embed-coden der generes på f.eks. ens egen hjemmeside eller sender embed-coden pr. mail til nogle medlemmer, så kun de kan læse publikationen - eller hvordan?
- hvis hvordan skal det håndteres?

Mvh
Erdo