Avatar billede ranni Forsker
12. november 2015 - 11:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SWF fil på DVD.

Jeg har lavet et fotoalbum v.h.a. programmet Flip Flash Album. I det album kan jeg bladre som ønsket v.h.a. klik med curser på min PC.
Det er en SWF fil og kan kun virke i GOM Player også som converteret til MPEG, jeg har prøvet i mange andre playere , men virker kun i GOM Player.
Kan filen bearbejdes på nogen måde og så brændes på en DVD og så påvirkes af fjernsynets fjernbetjening ??
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2015 - 17:25 #1
Der er mange muligheder, men dette program, som også kan brænde DVD'er, kan løse opgaven - og det kan læse SWF (ShockWave Flash):
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
- Bare hent gratisversionen og installér det.
- Generel tommelfingerregel: Hold altid øje med, at der ikke følger noget reklamesoftware med (for-markerede flueben). Vælg evt. "Custom installation", hvis det er muligt.

Videofiler på en DVD ligger altid i en mappe, som hedder VIDEO_TS. I mappen ligger selve videoen i én eller flere VOB filer (Formatet er det samme som MPEG. VOB filer har bare en fastlagt billedopløsning på 720x576 pixels med 25 billeder/sekund).
Avatar billede ranni Forsker
12. november 2015 - 18:31 #2
Tak for reaktion.
Foreslåede program vil end ikke vedkende sig SWF filen.

Lige nu kæmper jeg med convertering fra SWF til MPEG-2.
Når converteringen er færdig er MPEG filen kun på få KB og dur ikke.
Jeg har under forsøget med forskellige converterings programmer fået een duelig fil.
Jeg må have gjort et eller andet rigtig, siden jeg havde held en gang.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. november 2015 - 19:39 #3
Jeg prøvede for sjov at teste programmet, som findes i en gratis prøveversion. Jeg må indrømme, at jeg ikke kunne hitte ud af, hvordan jeg aktiverede preview-funktionen - og billederne kom ikke med over i den færdige SWF-fil. Jeg fik kun lydsporet med - og programmet gav en masse fejlbeskeder undervejs, som ikke fortalte mig, hvad problemet var.

Den færdige video (eller lydfil) kan også afspilles med VLC media player.

Hvor stor er den SWF fil, der virker, og som du kan afspille i GOM player?
Avatar billede ranni Forsker
12. november 2015 - 19:57 #4
Den der virker kun i GOM Player er kun godt 6 MB, når den bliver converteret til MPG er den kun 166 kb men virker stadig  - - kun i GOM.
Det er filer med aktivering af cursor for at komme videre i visningen.
Jeg har mistanke at en sådan aktivering ikke umiddelbart kan omsættes til en DVD og så aktiveres via fladskærmen, men at der skal helst andre arbejdsgange til.
Avatar billede ranni Forsker
12. november 2015 - 21:07 #5
Mens vi er inde i FOTO.
Jeg har i Win 7 brugt E-System flipalbum rigtig meget, men det kan ikke arbejde i Win 8.1.
Jeg har søgt et tilsvarende selvflippende fotoalbum, hvor man kan indsætte JPG billeder næsten som ønsket, et eller flere billeder på siderne.
Avatar billede eurositi Ekspert
13. november 2015 - 20:13 #6
Du har ret i din mistanke. Der findes intet videoformat, som understøtter aktivt indhold som f.eks. Flash på en computer.
En fil på 166 kb kan umuligt indeholde mere end et par sekunders video, så GOM player må læse fra noget andet (f.eks. den originale SWF fil).

Hvis det udelukkende handler om at lave en fotoserie om til video, kan du bruge Windows egen (og gratis) Movie Maker:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/movie-maker

Det er bare at læsse alle de ønskede fotos ind i programmet. Du kan angive, hvor lang tid, hvert billede skal vises, du kan indsætte effekter og forskellige typer tekst på skærmen.

... Men i Windows 8 og nyere, kan man ikke længere brænde direkte til DVD fra programmet.

Du kan bruge Freemake Video Converter i stedet.
http://download.freemake.net/FreemakeOriginals2/FreemakeVideoConverterSetup.exe
- Vælg "Custom" installation og fjern markerede flueben ud for alt... Ellers risikerer du, at der installeres noget træls reklamesoftware.
Avatar billede ranni Forsker
13. november 2015 - 21:37 #7
Tak for det euro....
Så behøver jeg ikke at prøve alverdens ting, som jeg alligevel ikke forstår en sk...  øhh pind om.
Det program jeg søger, er ikke et almindelig Slide-Show, men et program, hvor man på hver side kan indsætte et eller flere JPG billeder eller dobbeltside billede efter eget valg og så vælge antal sekunder man skal se side , inden programmet bladrer videre.
Dem jeg fundet indtil nu kræver PDF filer og kan ikke bearbejdes i størrelse/antal på siden
Avatar billede ranni Forsker
19. november 2015 - 11:07 #8
eurositi !!

Tak hjælpen.
Jeg har fået at vide, at man godt kan tildele point for "brugt tid" og ikke kun for løsninger.

Jeg lukker med point til eurositi.