Avatar billede kaffekanden Mester
12. november 2015 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bootcamp

Hej med jer:)
Er der nogle der ved om hvor godt Bootcamp kører når man bootcamper en Mac?
Om det kører optimalt
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
12. november 2015 - 21:44 #1
Det kører optimalt.
Du benytter jo maskinens fulde recourse når du benytter bootcamp.
Avatar billede kaffekanden Mester
13. november 2015 - 13:02 #2
Okay :)
ved du hvad forskellen er på  BootCamp og .parallels?
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
13. november 2015 - 20:10 #3
Bootcamp kører som dualboot på maskinen, dvs. du vælger fra start om du vil starte win eller mac osx
standard kører du jo osx, men holder du alt nede under opstart kan du vælge bootcamp. - Fordelen er jo at du får maskinens fulde recourse til rådighed. Udlempe er jo at du partionere din disk, f.eks giver du 80Gb væk til din windows. så der er jo plads du ikke længere bare kan bruge fra osx. uden igen at skulle indstallere yderligere 3 parts software.

Parallels - er et program der kører windows/linux eller hvad du ønsker fra osx systemet. fordelen er jo at man kan starte og stoppe det som man vil. uden at skulle lukke mac'en ned, og du tildeler den plads du har behov for hele tiden på HDD. Udlempen er jo at så får du ikke samme recourse til rådighed, da den jo skal bruge noget til at trække osx.

Parallels er kort fortalt at du starter en virtuel maskine fra din mac.
Så alt efter hvad man skal bruge Windows til skal man vælge det der passer en bedst. Skal man evt. køre noget tungt, så villle jeg personligt ikke benytte parallels. Så hvis du evt. vil spille, så ville jeg selv gå efter bootcamp'en.
Avatar billede kaffekanden Mester
13. november 2015 - 21:52 #4
Okay tak:)
jeg skal mest bruge Win til at spille på så er det jo nok bootcamp:)
Avatar billede bridgefarm Nybegynder
14. november 2015 - 09:30 #5
Ja det er det du vil få mest ud af. Ingen tvivl om det.

Go fornøjelse med det.
Avatar billede kaffekanden Mester
24. februar 2016 - 21:13 #6
jeg har fundet svar